پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۶۵۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب‌ داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۶۵۰ میلیارد تومان از بیمه‎ها طلبکار هستند، در کنار این مطالبات شرکت‌های دارویی از پرداخت دارو امتناع می‏‌کنند.

0

پایگاه خبری چهاردانگه: قاسم جان‌بابایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران درباره اقدامات انجام شده طرح تحول سلامت در استان اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت ۴۸ میلیارد تومان برای هتلینگ مراکز درمانی هزینه شده است.

 

وی تصریح کرد: طرح هتلینگ در ۲۳ مراکز درمانی استان انجام شد، از طرفی در هزینه بیماران نیز اقدامات بسیار مناسبی انجام شد که میزان پرداختی مردم به مراکز درمانی تنها سه درصد هزینه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه از برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۴ کیلنیک ویژه در استان خبر داد و افزود: هفت کلینیک تا پایان آذر ماه به بهره‌برداری می‎رسد.

* ادامه اجرای طرح تحول سلامت نیاز به تأمین منابع دارد

وی دیگر اقدامات انجام شده در حوزه درمانی را ارتقاء خدمات بلوک‎های زایمانی اعلام کرد و افزود: میزان نارضایتی از بلوک‌های زایمانی کاهش یافت و در برخی از مراکز رضایت مندی مناسبی وجود دارد.

جان‌بابایی به اقدامات انجام شده در بخش‌های مختلف بهداشتی درمانی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: ادامه اجرای طرح تحول سلامت نیاز به تأمین منابع دارد، منابع طرح تحول سلامت باید از محل کارکردهای مراکز درمانی و یارانه‎ها پرداخت شود.

وی با اعلام اینکه بخشی از بدهی دولت از محل یارانه‌ها توسط دولت قبل به دانشگاه‎های علوم پزشکی پرداخت نشد، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین چالش طرح تحول سلامت عدم دریافت منابع مالی از سوی ارگان‌های و نهادهای است که بدهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی دارند.

جان‌بابایی در ادامه با اعلام اینکه برای خرید ملزومات مورد نیاز مراکز درمانی بازار رقابتی ایجاد شد، تصریح کرد: انحصار خرید ملزومات در مراکز درمانی شکسته شد و ملزومات مورد نیاز با قیمت‌های مناسب و کمتر از قبل از طرح تحول سلامت تهیه می‌‏شود.

وی با اعلام اینکه در تأمین داروهای شیمی درمانی طی ۶ ماه گذشته، ۸ میلیارد تومان به دلیل اجرای طرح تحول سلامت ذخیره کردیم، گفت: در سایر نیازمندی‌های مراکز درمانی با کاهش هزینه مواجه شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس استان اشاره کرد و افزود: ۱۲ اروژانس در حال ساخت است و برخی از مراکز اورژانس در حال توسعه هستند و ۳۵ ماشین اروژانس به مراکز درمانی اضافه شده است.

وی از خرید ۱۱۳ تخت ویژه در استان خبر داد و گفت: ساخت مراکز غربالگری سرطان در برنامه کاری قرار دارد.

جان‌بابایی به مشکلات مالی که مراکز درمانی با آنها مواجه هستند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ۶۵۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکار هستند.

وی یادآور شد: تأمین اجتماعی به مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهکار است، در کنار آنها شرکت‎های مرتبط با این سازمان برای پرداخت دارو برای ما شرط و شروط تعیین می‏‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: بیمه‎ها بابت بدهی‌های که به دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان دارند عقب افتادند، وزرات کار، تعاون و رفاه اجتماعی به تعهدات خویش در این زمینه عمل نکرد و باعث شد که در پرداختی به پرسنل مراکز درمانی دچار مشکل شویم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود میزان بدهی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی اگر این ارگان بخواهد در حال حاضر ماهی ۱۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت کنند، موفق به تسویه حساب تا پایان سال نمی‏‌شوند.

جان‌بابایی با اعلام اینکه به دلیل اجرای طرح تحول سلامت تعدادی پرسنل در بخش‌های درمانی استان اضافه شد، گفت: بخشی از هزینه‌های حقوق پرسنل مراکز درمانی باید از محل درآمد مراکز درمانی پرداخت شود که این درآمد در اختیار بیمه‎ها قرار دارد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار نمی‏‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر گاهی برای تأمین ملزومات مورد نیاز مراکز درمانی و یا حقوق پرسنلی گاهی مجبور می‏‌شویم از محل اعتبارات عمرانی هزینه کنیم.

جان‌بابایی در پایان گفت: به دلیل عدم دریافت مطالبات در حال حاضر پزشکانی را داریم که یک‌سال حقوق دریافت نکردند، برای پرداخت بدهی به پیمانکاران با مشکلات مواجه هستیم./فارس

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.