پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

63 کیلومتر تا آزادی سواحل مازندران

0

معاون حفاظت امور اراضی استان مازندران-نوشهر با اشاره به آزاد سازی 51 کیلومتر از سواحل غرب استان از ادامه روند آزادسازی سواحل خزر برای استفاده عموم مردم خبر داد.

عبدالرضا سنگاری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آزادسازی حریم دریا در غرب استان اظهار کرد: اساس آزادسازی سواحل ابتدا بر مبنای ورود به مراکز دولتی بود که در این راستا با نهادهای دولتی، سازمان ها و وزارتخانه ها جلسات و برنامه هایی داشتیم تا بتوانیم برای آزادسازی سواحل قدم های مثبتی برداریم.

وی افزود: خوشبختانه با برخی دستگاه ها به توافق رسیدیم و توانستیم 51 کیلومتر از 114 کیلومتر سواحل غرب استان را آزاد کرده و در اختیار عموم قرار دهیم.

سنگاری با اشاره به این که در برخی اماکن نیز به دلیل وجود دستگاه های نظارتی و امنیتی امکان ورود نبود، تصریح کرد: امیدواریم در جلسات بعدی که با این نهادها خواهیم داشت راهکارهای مناسبی برای استفاده عموم مردم از این حریم ها پیدا کنیم.

معاون حفاظت امور اراضی استان مازندران-نوشهر در مورد اماکنی نظیر بنادر و نقاط ساحلی که طرف قرارداد با مجموعه منابع طبیعی هستند و در آن ساخت سازه انجام شده است، خاطرنشان کرد: اماکن غیر ضرور و بلا استفاده شناسایی شده و در صدد تخریب آن هستیم اما در بعضی نقاط به لحاظ امنیتی و کنترل مرزی، ورود منابع طبیعی مقدور نیست.

وی درباره طرح  تنفس جنگل یادآور شد: مبحث تنفس جنگل یک موضوع کلی است و نگرانی ما بیشتر معطوف درختان شکسته و افتاده بوده زیرا که در آتش سوزی ها این درختان، اطفای حریق را مشکل می‌کنند و  منابع طبیعی درصدد پاک سازی این گونه‌ها از جنگل های مازندران است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.