پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

500 هکتار از زمین‌های بخش چهاردانگه زیر کشت برنج رفت

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری گفت: بیش از 500 هکتار از اراضی شالیزای چهاردانگه امسال زیر کشت برنج قرار گرفت و حضور جوانان در زمین‌های کشاورزی چشم‌گیر است.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، ابراهیم ولاشی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ساری از آغاز نشاء برنج در منطقه کوهستانی چهاردانگه ساری خبر داد.

 

وی تصریح کرد: بیش از 500 هکتار اراضی شالیزاری در منطقه چهاردانگه ساری امسال زیر کشت برنج رفت که به نسبت سال گذشته میزان کشت برنج در این منطقه از رشد بهتری برخوردار بود.

 

رئیس شورای بخش چهاردانگه خاطرنشان کرد: از نقاط قوت کشت برنج در منطقه چهاردانگه ساری حضور پرشور جوانان منطقه است که در سال‌های گذشته با کشت برنج قهر کرده بودند.

 

این مسئول افزود: بیشترین برنج در حال نشاء در این منطقه از نوع پرمحصول است که پیش‌بینی می‌شود از هر یک‌هزار متر زمین 6 کیسه شالی تحویل کشاورز شود.

 

وی با اشاره به افزایش نرخ سم و کود گفت: افزایش قیمت سم و کود ممکن است مشکلاتی را برای برنج‌کاران به وجود آورد.

 

ولاشی کم‌آبی را دیگر مشکل کشاورزان در سال جاری اعلام کرد و گفت: اهالی روستای چشمه الندان ساری از همین ابتدای فصل نشا با مشکل کم‌آبی مواجه هستند.

 

این مسئول بیان داشت: شرکت آب منطقه‌ای ساری قول مساعد برای رفع مشکل کشاورزان منطقه داده که اگر این امر محقق شود مشکلات بخشی از کشاورزان این منطقه حل می‌شود.

 

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری دیگر مشکل مردم منطقه را گل‌آلود بودن برخی رودخانه‌های کنار شالیزاری عنوان کرد و بیان داشت: خزانه برخی برنج‌‍کاران در منطقه خراب شد که کشاورزان اقدام به خزانه‌گیری مجدد کردند.

 

وی دلیل گل آلود بودن رودخانه را برداشت غیر مجاز شن در مسیر رودخانه عنوان کرد.

 

ولاشی با اشاره به مشکلاتی که برای کشاورزانی که زمین‌های آنها در مسیر لوله‌کشی گاز قرار گرفته، به وجود آمد، گفت: حدود 40 هکتار از اراضی کشاورزی این بخش برای انتقال لوله حفاری شده بود بلااستفاده رها شد و امکان انتقال آب در مسیرهای حفاری شده وجود ندارد.

 

وی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم به عنوان متولی کشاورزی اقدام اثرگذاری برای مردم منطقه انجام نداد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.