پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

5 هکتار از اراضی جنگلی اشکته چال رامسر در آتش سوخت

0

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر با بیان اینکه بی‌توجهی مسافران علت اصلی آتش سوزی اراضی جنگلی اشکته چال این شهرستان بوده است، گفت: در این حادثه 5 هکتار از اراضی جنگلی اشکته چال رامسر در آتش سوخت.

حمید رضا رحیمیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از نخستین ساعات آغاز آتش سوزی در منطقه اشکته چال که یکی از مناطق صعب العبور است نیروهای حفاظتی منابع طبیعی، آتش نشانی رامسر، بخشدار، دهیاری جواهرده و نیروهای مردمی حضور پیدا کردند تا نسبت به مهار فوری آتش اقدام کنند.

وی تصریح کرد: آتش سوزی جنگل اشکته چال از ساعت 21 آغاز و تا ساعت پایان شب ادامه داشت که با حضور ۵۰۰ نیروی منابع طبیعی و ۴ ماشین آتش نشانی اطفای حریق صورت گرفت و بر اساس آخرین بررسی‌ها ۵ هکتار جنگل در آتش سوخت.

رحیمیان با بیان اینکه علت حادثه آتش سوزی عدم رعایت اصول ایمنی از سوی مسافران بود، گفت: این آتش سوزی خسارت آنچنانی نداشت و سطحی بود اما سرعت باد موجب انتقال آتش شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر با اشاره به اینکه نیروهای منابع طبیعی به منظور امنیت بیشتر در منطقه اشکته چال مستقر هستند، خاطرنشان کرد: باید با رعایت نکات ایمنی از سوی مسافران و مردم از طریق اطلاع رسانی شورای بخش و دهیاران از ایجاد آتش سوزی جلوگیری کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.