پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

4000 نفر از غریق در سواحل مازندران نجات یافتند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمرمازندران، مجتبی اکبری با اعلام استقرار بیش از هزار نجاتگر و ناجی غریق در 376 نقطه پرخطر ساحل مازندران، اظهار داشت: تیم‌‌های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر مازندران و ناجیان غریق مستقر در سواحل استان از آغاز طرح کاهش غریق در خرداد 97 تاکنون موفق شدند چهار هزار و 243غریق را نجات دهند.

وی افزود: در این مدت نجاتگران هلال احمر 210 مصدوم حوادث دریایی را به مراکز درمانی انتقال دادند و بیش از هشت هزار و 869 نفر نیز با مراجعه به پایگاه‌‌ها و پست‌‌های امداد و نجات ساحلی هلال احمر مازندران از خدمات امدادی سرپایی برخوردار شدند.

مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: عملیات اجرایی طرح امداد و نجات ساحلی در ایام تابستان با مدیریت جمعیت هلال احمر استان در قالب کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی در 400 کیلومتر نوار ساحلی مازندران که از خرداد ماه سالجاری آغاز شد تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

اکبری  گفت: جمعیت هلال احمر مازندران امسال نیز مانند سال گذشته با تمام توان عملیاتی و امدادی در اجرای این طرح حضوری فعال و محوری دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: برای اجرای عملیات امداد و نجات ساحلی بیش از هزار ناجی غریق و نجاتگر جمعیت هلال احمر با بکارگیری 52 دستگاه آمبولانس و خودروی پشتیبانی، 58 دستگاه موتورسیکلت، 14فروند قایق نجات، 13 دستگاه جت اسکی و 10 فروند شناور دریایی مشارکت دارند.

اکبری همچنین به همه مسافران و گردشگران ساحلی توصیه کرد: هشدار‌های نجاتگران هلال احمر و ناجیان غریق مستقر در ساحل را جدی بگیرند و از شنا در نقاط پرخطر اجتناب کنند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.