پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

400 هکتار دست نیافتنی در طرح تفصیلی نوشهر!

0

رئیس شورای شهر نوشهر گفت: از مجموع 1300 هکتار که به عنوان طرح تفصیلی نوشهر تعیین شده است 400 هکتار آن در تملک دستگاه های دولتی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمودرضا محسنی در آئین تکریم و معارفه شهردار نوشهر با بیان اینکه از مجموع 1300 هکتار که به عنوان طرح تفصیلی نوشهر تعیین شده است، 400 هکتار آن در تملک دستگاه های دولتی همچون نیروی دریایی، فرودگاه، اردوگاه شهید رسولی و چند دستگاه دیگر قرار دارد، ادامه داد: مهم‌ترین محل دریافت درآمد شهرداری‌ها، دریافت عوارض است و در عمل این اماکن که 400 هکتار است از دسترس این مجموعه خارج می‌شود.

وی افزود: طرح تفصیلی نوشهر در سال 96  مصوب شد اما پیمانکار آن به دلیل تامین نشدن مالی مشخص نشده و به اعتبار نیاز دارد.

رئیس شورای شهر نوشهر با بیان اینکه این شهر با یکسری چالش مواجه است، تصریح کرد: مهم ترین چالش در بخش تامین درآمد است؛ در 5 سال اخیر شهر نوشهر 24 تا 27 میلیارد تومان درآمد داشته است که 15 میلیارد آن صرف حقوق 350 پرسنل شهرداری شده است و اگر به همین منوال پیش برود و درآمد پایدار ایجاد نشود نسبت عمرانی و جاری در سنوات آینده به صفر می رسد.

محسنی اضافه کرد: جهت ایجاد درآمد پایدار، بخش ساحلی میدان لتینگان تا چلندر برای حومه شهر تعریف شود تا با ساخت و ساز بخشی از درآمد شهرداری تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: مجتمع تجاری همافران چالش دیگر این شهر است؛ در حالیکه قرار بود این مجتمع در سال 93 به بهره برداری برسد هنوز به نتیجه نرسید و در حال حاضر مشکل پارکینگ دارد.

رئیس شورای شهر نوشهر با اشاره به وضعیت نامناسب مجموعه تفریحی سیترا، گفت: افراد بومی و مسافران از این مجموعه راضی نیستند که باید در زیرساخت‌های آن بازنگری و بخش هایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی با پیوست فرهنگی در نظر گرفته شود.

محسنی افزود: پروژه کنارگذر کپورچال تا بندر به کمک فرماندار پیشین و دادستان آزادسازی شد و در حال حاضر نیازمند ساماندهی توسط بخش خصوصی است.

وی گفت: از آنجایی که نوشهر در حوزه آبریز سه رودخانه قرار دارد سیل‌گیر است و به دلیل برداشت از جنگل و مسدود شدن جوی های کشاورزی هر چند سال یکبار سیل جاری می شود؛ رودخانه گندآبرود نیز در غرب نوشهر سیل‌گیر است که باید فکر اساسی برای آن شود.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.