پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

40 هزار تن گندم در مازندران خریداری شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به‌نقل از روابط‌عمومی غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور، سید محمد جعفری اظهار داشت: این میزان خرید توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار و بابلسر خریداری شد.

وی افزود: بیشترین آمار خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان‌های بهشهر با 41 درصد و گلوگاه با 24 درصد تحویل این محصول به مراکز خرید است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون 30 میلیارد و 14 میلیون ریال از مطالبات گندمکاران مازندران از طریق سامانه خرید تضمینی بانک عامل پرداخت شد.

جعفری با تاکید بر اینکه در سالجاری از کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام نکرده اند هیچ خرید تضمینی گندم انجام نخواهد شد، بیان کرد: گندم‌کارانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکردند هرچه زودتر با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستانها نسبت به ثبت سطح زیر کشت گندم خود در سامانه نظام نوین ترویج اقدام کنند.

وی به نرخ خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری براساس دو درصد افت غیرمفید و چهار درصد افت مفید 13 هزار ریال تعیین شده است.

جعفری افزود: در سال زراعی جاری تاکنون 30 هزار و 413 تن کلزا به ارزش 824 میلیارد و 821 میلیون ریال توسط 20 مرکز خرید شرکت غله در استان مازندران خریداری شد.

وی بیان کرد: شهرستان‌های بهشهر، میاندورود و نکا به ترتیب با 25، 20 و 16درصد بیشترین آمار خرید کلزا را در سطح استان مازندران دارند.

جعفری گفت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده تاکنون 408 میلیارد و 633 میلیون ریال از مطالبات کشاورزان کلزاکار مازندرانی از طریق سامانه خرید تضمینی بانک عامل پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که کشاورزان، کلزا برای تحویل داشته باشند مراکز خرید تضمینی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 دایر خواهند بود.

 /‌ ز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.