پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

40 دهکده اقامتی گردشگری در روستاهای مازندران ایجاد می‌شود

0

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نکا، اظهار داشت: در مازندران 6.5 میلیون تن محصولات باغی، زراعی، شیلاتی و لبنی داریم و بسیاری از محصولات مقام ملی و برخی محصولات نیز مقام جهانی دارند.

وی افزود: هدف گذاری که کردیم با بهینه‌سازی و اصلاح ارقام و نهاده‌ها و اصلاح ژنیتیکی تولید را از طریق توسعه بهره وری به ده میلیون تن برسانیم و کیفیت و کمیت تولید را ارتقا دهیم.

اسلامی بیان کرد: در محصول برنج ، بذری را محققان دانشگاه به دست آوردند که می‌توان هرهکتار 8.5 میلیون تن برداشت کنند که جهاد کشاورزی تلاش دارد این بذر را گسترش دهد تا با توسعه بهره‌وری به سمت پایدارسازی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: دانه‌های روغنی از محصولاتی است که وارد کشور می‌شود و یکی ازبرنامه ها دراراضی شیب دار کشت شود که سال گذشته 17هزار تن و امسال 32هزار تن برداشت شد که رشد 90درصدی داشت.

اسلامی ادامه داد: شیلات نیز رشد 70 درصدی داشت که برای همه رشته‌ها و سرفصلها اهداف کمی و کیفی برنامه‌ریزی شد که اگر خوب مدیریت و حمایت شود و مردم با اهتمام ویژه دنبال کنند می‌توانیم به هدف ده میلیون تن با بازدهی بالا ، پایین آمدن قیمت تمام شده و رقابتی شدن دست یابیم.

وی در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: دو اقدام اساسی در دستور کارقرار گرفت که بر اساس قانون دستگاه مسئول و متولی از آغاز ساخت و ساز صورت گیرد اما متاسفانه در سال‌های گذشته کاهلی‌ها شکل گرفت اما تقاضا وجود دارد که در شورای عالی شهرسازی کشور در سال94 مطرح و مقرر شد.

اسلامی گفت:14  منطقه شهری و 40 نقطه روستایی برای ساخت دهکده توریستی اقامتی پیش بینی شده که وزارت راه شهرسازی فراخوان داده و مشاوره تعیین شد تا از مسیر قانونی برای متقاضیانی که خواهان این اقامتگاه هستند عرضه شود و همزمان کنترل شدید و برخورد قاطع برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز نیز صورت می‌گیرد.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.