پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

35 میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان غرب مازندران اختصاص یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر ، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده در رامسر اظهار داشت: 35 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای جبران خسارات آسیب دیدگان از سیل اخیر در اختیار استان قرار گرفته که به تناسب میزان خسارت وارده به مردم توزیع می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه هدف اساسی و اولویت خدمات رسانی در این مناطق؛ بازگشت زندگی مردم به روال عادی است و مرمت تاسیسات زیربنایی، راه‌ها و پل‌ها را در دستور کار قرار دادیم و این روند با جدیت تداوم دارد، افزود: دستگاه‌های متولی همراه با پیمانکاران مکلف هستند با تداوم حضور در صحنه عملیات مرمت و بازسازی مناطق آسیب دیده نسبت به اجرای کامل پروژه‌ها و ایمن‌سازی نقاط لازم اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار، لایروبی و ایمن‌سازی رودخانه‌های استان را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: این مهم به دستگاه‌ها ابلاغ شده و دستگاه‌های اجرایی و شرکت آب منطقه ای با گستردگی و سرعت در حال لایروبی و ایمن‌سازی هستند و باید در آینده این روند سرعت یابد.

وی با اشاره به اینکه در جریان سیل سهمگین اخیر، رودخانه‌های مفقود شده شناسایی شدند، گفت: سیل اخیر بیانگر این بود که مردم کارکرد رودخانه‌ها را تجربه نکرده بودند و امروز وزارت نیرو در حال بازسازی، احیا و آزادسازی مسیر تاریخی و اصلی این رودخانه‌ها است.

اسلامی با اشاره به اینکه در سیل اخیر بالغ بر 500 میلیارد تومان به تاسیسات عمرانی و زیربنایی و 200 میلیارد تومان به زندگی مردم استان خسارت وارد شده است، خاطرنشان کرد: از سوی هیئت دولت مصوب شد تا خسارات وارده در دو قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به مردم جبران شود و بالغ بر 35 میلیارد تومان کمک بلاعوض به آسیب دیدگان در اختیار استان قرار گرفته که این اعتبارت از طریق فرم‌های بنیاد مسکن و جهادکشاورزی با توجه به میزان آسیب وارده مطابق شرایط و ضوابط در اختیار سیل زدگان قرار می‌گیرد.

استاندار با اعلام اینکه از ستاد مدیریت بحران کشور، مجوز جابجایی500 واحد مسکونی از حریم و بستر رودخانه‌ها اخذ شده است، گفت: تسهیلات ارزان قیمت چهار درصدی به آسیب دیدگان از سیل برای مرمت و نوسازی واحدهای مسکونی ارائه می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بیان داشت: باید از فرصت سیل اخیر به عنوان آغاز یک حرکت جهادی با حمایت و همکاری مردم آغاز کنیم و محیطی امن و ایمن را برای زندگی مردم فراهم تا دیگر کسی از سیلاب و شدت باران آسیب نبیند.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.