پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعداد مسافران نوروزی مازندران به مرز ۱۰ میلیون نفر رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون تعداد مسافران مقیم در مازندران ۹ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۷۲ نفر بوده است.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: دلاور بزرگ‌نیا بعدازظهر امروز ۱۲ فروردین ۱۳۹۴  در ستاد خدمات سفر استان، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون تعداد مسافران مقیم در مازندران ۹ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۷۲ نفر بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه برای ارائه خدمات مناسب از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی در استان بازدید‌های نظارتی در حوزه  واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر و … انجام می‌شود، افزود: تاکنون ۴ هزار و ۷۲۴ مورد بازدید صورت گرفت که از این تعداد ۲۲۳ مورد تشویق و ۲۱۴ مورد تذکر و اخطار کتبی به تأسیسات گردشگری، اقامتی و پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی داده شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به ۹ هزار و ۴۰۱ مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در اماکن عمومی اشاره کرد و یادآور شد: در بازدیدهای انجام‌شده ۷ هزار و ۲۱۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس آمار پزشکی قانونی تاکنون ۲۸ مورد جان‌باختگان ناشی از تصادف و تروما گزارش شده است، ادامه داد: یک‌هزار و ۶۵۸ مورد تصادف در مراکز درمانی و اورژانس مازندران پذیرش شد.

 

بزرگ‌نیا به ۶ هزار و ۱۰۱ مورد مأموریت اورژانس ۱۱۵ اشاره کرد و گفت: تعداد کل عملیات انجام‌شده از سوی هلال احمر نیز ۳۵۱ مورد بوده است که از این تعداد ۱۲۰ مورد تصادف بوده که امدادرسانی شد.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۷۹ مورد اخطاریه بهداشتی به صنوف مختلف صادر شده است، افزود: ۲۱ مورد اماکن بهداشتی به‌دلیل مناسب نبودن در سطح استان تعطیل شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تاکنون یک‌میلیون و ۵۵۷ هزار و ۵۰۶ نفر زائر از اماکن مذهبی و متبرکه مازندران بازدید کردند، ادامه داد: ۴۱ کنسرت موسیقی و جنگ شادی نیز  از سوی کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر در مازندران اجرا شد.

 

این مسئول با اشاره به برگزاری ۲۰ نمایشگاه فرهنگی، هنری و صنایع دستی نوروزی در مازندران، بیان کرد: ۱۷۵ هزار و ۶۶۶ نفر نیز از موزه‌های استان بازدید کردند.

 

بزرگ‌نیا با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۰۸ دستگاه ورودی خودوری سواری از مبادی ورودی به مازندران بوده است، افزود: ۸ هزار و ۷۰۸ دستگاه خودرو سواری از مبادی پنج‌گانه استان خارج شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست در مازندران، اضافه کرد: در این مدت ۸۵۰ کیلومتر مربع زباله از سراسر استان جمع‌آوری شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بوم‌گردی را از رویکردهای گردشگری در مازندران دانست و گفت: تاکنون ۲ میلیون ۲۴۹ هزار و ۲۶۳ گردشگر و مسافر از روستاهای مازندران بازدید و ۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۶۴ نفر شب نیز در روستاهای اقامت کردند.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.