پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزمون سخت فرماندار مرکز استان در سال نود و پنج / تعهداتی که حسین زادگان برای خودش ایجاد کرد!

ظاهرا حسین زادگان به آن علاقمند است توجه به منطق مرزی شهرستان ساری است به ویژه مناطقی مانند پشتکوه در مرز مازندران و سمنان که از معضلات فراوانی رنج می برد و همین مشکلات باعث شده است تا هرازگاهی برخی از نمایندگان سمنان جهت تطمیع مردم منطقه وارد شوند و با تحریک مردم در صدد جلب نظر آنها برای پیوستن به استان سمنان برآیند. مانند کاری که چند سال پیش توسط “کواکبیان” نماینده وقت سمنان انجام شد و با سکوت معنا دار مسئولان وقت در استان و شهرستان همراه بود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: سال پیش رو از آن جهت برای برخی از مسئولان حائز اهمیت است که دیگر زمان شعار دادن و دست گرمی تمام شده است و اکنون باید دست به کار شوند و به آنچه وعده داده بودند عمل کنند.

 

 

یکی از این مسئولان پر حرف و حدیث استان، مجید حسین زادگان فرماندار ساری و یکی از مدیران با تجربه در دولت اصلاحات است که اکنون دیگر باید به صحنه بیاید و نشان دهد چند مَرده حلاج است.

 

 

در سال گذشته اعم فعالیت های آقای فرماندار در تشریح برنامه ها، آشنایی با فضای دولت تدبیر و امید و فرآهم کردن مقدمات انتخابات مجلس شورای اسلامی خلاصه شده بود اما اکنون و در سال پیش رو که به فرمایش مقام معظم رهبری سال اقدام و عمل نامگذاری شده است باید ببینیم که این مدیر “مدعی” چه در چنته دارد و خروجی او برای مرکز استان چه خواهد بود.

 

 

چند مورد مهم که “حاج مجید” روی آنها دست گذاشته است عبارتند از: جذب سرمایه گذار برای اتمام پروژه های نیمه تمام و تعریف پروژه های جدید، به سرانجام رساندن بحث موزه منطقه ای شمال کشور که سال هاست بلاتکلیف مانده است، احداث ساختمان جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران که آن هم دارای طرح ملی و به صورت منطقه ای مصوب شده است، ساخت مرکز همایش ها و نمایشگاه بین المللی مازندران در ساری که پس از ده سال کش و قوس مجددا به جریان افتاده است، سر و سامان دادن به وضعیت جاده ها و شریان های مواصلاتی مرکز استان به ویژه کمربندی ها و جاده ساری –  سمنان  و آزاد راه هفت تن که جزو پروژه ملی بزرگراه تهران به ساری محسوب می شوند و خارج کردن کارخانجات و شهرک های صنعتی از وضعیت اسفناکی که در آن قرار دارند از جمله موارد مهمی هستند که فرماندار ساری قول پی گیری و به سرانجام رساندنشان را در سال نود و پنج داده است.

 

 

اما حسین زادگان برای رسیدن به این اهداف نیاز به کمک کسانی دارد که بتواند با قدرت و سرعت بیشتری در جهت به ثمر رسیدن این طرح ها حرکت کند. یکی از مهمترین این عوامل کمک و همراهی توامان دو نماینده ساری به همراه توانایی جلب نظر و گذشتن از برخی از گلوگاه های استانداری مازندران است تا از این طریق بتواند با لابی گری و در صورت نیاز فشار به برخی از مسئولان و وزراء به اهداف عمرانی خود دست یابد.

 

 

البته اگر این نماینده عالی دولت در سطح شهرستان بخواهد به تغییرات در شهر ساری هم کمک کند و علاقمند به ایجاد تحولات بیشتر در سطح شهر هم باشد باید راه تعامل و دوستی با مجموعه شهرداری و شورای شهر ساری به ویژه شخص مهدی عبوری را هم پیدا کند در غیر اینصورت ممکن است که او در برخی از امور سیاسی دست بالا را داشته باشد اما در امور عمران شهری بدون کمک شهرداری به اهداف و برنامه های خود نخواهد رسید.

 

 

از دیگر موارد مهمی که ظاهرا حسین زادگان به آن علاقمند است توجه به منطق مرزی شهرستان ساری است به ویژه مناطقی مانند پشتکوه در مرز مازندران و سمنان که از معضلات فراوانی رنج می برد و همین مشکلات باعث شده است تا هرازگاهی برخی از نمایندگان سمنان جهت تطمیع  مردم منطقه وارد شوند و با تحریک مردم در صدد جلب نظر آنها برای پیوستن به استان سمنان برآیند. مانند کاری که چند سال پیش توسط “کواکبیان” نماینده وقت سمنان انجام شد و با سکوت معنا دار مسئولان وقت در استان و شهرستان همراه بود.

 

 

به هر حال مجید حسین زادگان با توجه به تعهدات ذاتی فرمانداری مرکز استان و تعهدات مضاعفی که با بیان آنها برای خودش ایجاد کرده است سال سختی را در پیشرو دارد و بهتر است با تعیین زمانبندی و ارائه گزارش “اقدام و عمل” خود به صورت ماهانه مردم و رسانه ها را در جریان اقدمات خود قرار دهد تا خدای نکرده کسی فکر نکند که این مدیر باتجربه هم مانند بسیاری دیگر از مدیران استان صرفا به حرف زدن قناعت کرد و در صورت عدم نتیجه  زمین و زمان را مقصر کم کاری های احتمالی خود معرفی کند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.