پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاد منوچهرستوده در بیمارستان طالقانی چالوس بستری شد

استاد منوچهر ستوده از مفاخر ایران بر اثر عفونت ریه در بخش مراقبت های ویژه (آی . سی . یو) بیمارستان طالقانی چالوس بستری شد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: مراقبت از این پژوهشگر ایران شناس و جغرافیدان ۱۰۳ ساله در بیمارستان چالوس بر عهده یک تیم پزشکی به سرپرستی رئیس این بیمارستان است و استاندار مازندران هم به صورت شخصی پیگیر روند درمان وی است.

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس در باره آخرین وضعیت استاد ستوده روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت : درحال حاضر سطح هوشیاری ایشان با اقدامات درمانی لازم افزایش یافته است و تیم های مشاوره ای مختلف با حضور متخصصان تشکیل شد و به صورت ویژه بررسی وضعیت جسمانی ایشان را بررسی می کنند.

محمد خواجوی افزود : هم اکنون شرایط جسمانی استاد با ادامه روند درمان عفونت ریه بهتر شده و ایشان تا بهبودی کامل در بخش مراقبت های ویژه و تحت نظر پزشکان خواهد بود.

استاندار مازندران نیز پس از آن که شخصا از پیگیری درمان استاد ستوده اطمینان حاصل کرد ، فرماندار چالوس را به عنوان نماینده خود جهت پیگیری مستمر وضعیت رسیدگی و درمان این پژوهشگر ایران شناس معرفی کرد.

ربیع فلاح تاکید کرد که در صورت نیاز تیم پزشکی فوق تخصصی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بیمارستان طالقانی چالوس اعزام می شوند تا به صورت ویژه پیگیر وضعیت درمانی استاد ستوده باشند.

محمدناصر زندی فرماندار چالوس هم به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به تاکید پزشکان امکان انتقال استاد ستوده به بیمارستان دیگر وجود ندارد.

وی افزود : دوستداران و علاقه مندان استاد ستوده مطمئن باشند شخصا پیگیر وضعیت درمانی ایشان هستم و بیمارستان با تمام وجود و با نظارت رئیس بیمارستان کار درمانی ایشان را انجام می دهد.

منوچهر ستوده متولد ۲۸ تیرماه ۱۲۹۲ تهران است که در سال ۱۳۱۳ وارد دانشسرای عالی شد و نزد استادانی چون سیدمحمد مشکوه و علی اکبر شهابی تحصیل کرد .

او نخستین مقاله اش را در سال ۱۳۱۵با موضوع ‘ مطالعات تاریخی و جغرافیایی – مسافرت به قلعه الموت ‘ نوشت .

منوچهر ستوده در سال ۱۳۱۷مدرک لیسانس خود را در رشته ادبیات فارسی اخذ کرد و در اداره فرهنگ گیلان و دبیرستان شرف تهران تدریس می کرد.

وی در سال ۱۳۲۹ از رساله دکترای خود با عنوان ‘ قلاع اسماعیلیه در رشته کوه های البرز ‘ زیر نظر استاد بدیع الزمان فروزانفر دفاع کرد.

استاد ستوده در سال ۱۳۳۰بنا به دعوت انجمن ‘ فولبرایت ‘ برای سفر مطالعاتی به آمریکا رفت و در سال ۱۳۳۱به عضویت جامعه ملی جغرافیای آمریکا درآمد.

ارتقا به درجه استادیاری و بعد دانشیاری دانشگاه تهران، انتقال به دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، عضویت در گروه تاریخ و سرانجام ارتقا به درجه استادی در سال ۱۳۵۴نیز از دیگر اتفاق های زندگی علمی منوچهر ستوده بود که در حال حاضر کهن سال ترین ایران شناس کشور به شمار می رود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.