پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جوابیه شورای اسلامی اروست در رابطه با آتش سوزی قلعه سر

3

 

پایگاه خبری چهاردانگه: رضا عالیشاه عضو شورای اسلامی روستای اروست در مصاحبه با سایت اروست در مورد عملکرد دهیاری این روستا درخصوص اطفای حریق منزل یکی از اهالی قلعه سر پاسخ دادند.

 

ایشان بیان داشتند ضمن ابراز تاسف و همدردی با مصدوم این حادثه و خانواده ایشان و آرزوی شفای عاجل چند نکته ضروریست که افکار عمومی در جریان آن باشند.

 

اولا از آنجائیکه فاصله اروست تا تلمادره و کیاسر زیاد است به شدت به یک خودروی آتشنشانی در منطقه احساس نیاز می شد. از این رو پس از دوندگی های بسیار و رایزنی های متعدد با سطوح بالای مدیریتی کشور توسط دکتر عالیشاه بالاخره موفق شدیم روستای اروست قدمگاه مقام معظم رهبری را به خودروی آتشنشانی مجهز کنیم. همچنین برای اینکه به روستا های همجوار هم خدمت رسانی کنیم در جلسه ایی در بخشداری با حضور بخشدار محترم بیان کردیم که روستاهایی که می خواهند از این خدمات استفاده کنند باید در هزینه های آن نیز شریک باشند.

 

این خودرو علاوه بر هزینه های سوخت، استهلاک و پارکینگ مسقف نیاز به ۲ راننده آموزش دیده در دو شیفت کاری دارد آن هم با حقوق و مزایای خودش چراکه هیچ فردی بدون حقوق و بیمه اینچنین شغل پر مخاطره ای را قبول نمی کند (که البته در آینده ایی نزدیک با بودجه خودمان این مشکل نیز حل خواهد شد)، که در این رابطه با مخالفت شدید شورای اسلامی قلعه سر مواجه شدیم و آنها اعلام کردند که از پس هزینه های آن (ماهی ۱۰۰ هزار تومان) بر نمی آیند. لذا ما هم هیچ تعهدی نسبت به ارائه خدمات به ایشان نداریم و در مورد عواقب آن نیز هشدار دادیم.

 

اما در رابطه با آتش سوزی قلعه سر باید به عرض برسانم به علت انفجار کپسول گاز حادثه در کسری از ثانیه اتفاق افتاد و این حریق مانند اشتعال نفت یا بنزین نبود که آرام آرام به اطراف سرایت کند و در آن واحد همه چیز را تخریب کرد. نیمه شب مسئولین قلعه سر با ما تماس گرفتند و گفتند که یک مورد حریق رخ داده است، ما هم از روی انسان دوستی از آنجائیکه راننده در اختیار نداشتیم با کلی خواهش از یکی از رانندگان پایه یک درخواست کردیم تا این کار را انجام دهد.

 

از آنجائیکه آن فرد اصلا کارش این نبوده و زمان زیادی تا بیدار شدن فرد و آماده شدنش تلف شد خیلی دیر به محل حادثه رسید. که با مخالفت اعضای شورای قلعه سر و اعتراض آنان مواجه شد و با تهدید اجازه نزدیک شدن خودرو را به راننده ندادند. البته به دلیل نداشتن پارکینگ مسقف که انشااله پس از عید نوروز آماده می شود مخزن آب این خودرو قبلا یخ زده بود و ما چند هفته پیش آن را با آب جوش باز کردیم. از آنجائیکه پمپ آب آن بسیار گران قیمت است (درحدود ۴۵ میلیون تومان) به ناچار به خاطر خسارت ندیدن خودرو چند هفته گذشته مخزن آب آن را مقداری خالی کردیم و به این علت خودرو فقط حامل ۱۰۰ لیتر آب بود. انشااله پس از بهره برداری از پارکینگ این مشکل نیز حل می شود.

 

اما نکته مهم این است که این خودرو علاوه بر آب به چندین کپسول آتشنشانی نیز مجهز است که به علت اینکه نگذاشتند به محل حادثه نزدیک شود نتوانستند از آن نیز بهره برداری کنند. متاسفانه برخی مسئولین روستا ها به جای همکاری کردن فقط به بیان اعتراض می پردازند. حتی برای خودروی برف روب نیز درخواست کردیم اما یکی از مسئولین تا تهران رفت و به جای اینکه مشکلات روستای خود را بگوید طومار نوشت که چرا به اروست امکانات می دهید؟؟ به ما نمی دهید به آنان نیز ندهید!!! متاسفانه فرهنگ های غلط مسبب عدم پیشرفت در منطقه است. تا زمانی که روستا های منطقه همانند اروست در پرداخت هزینه های این ماشین آلات همکاری نکنند این مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت. وسلام/

 

3 نظرات
  1. ابراهیم طالبی کیاسری می گوید

    بادرود. جناب اقای امینی بخشدارمحترم چهاردانگه وجناب عالیشاه درصورت نیاز به اموزش برای افراد مورد نظر وباتوجه به اینکه خودرو اتش نشانی نیاز به دیدن دوره میباشد . وباتوجه به نداشتن بودجه لازم بنده به عنوان یک چهاردانگه ای و کسی که به مدت ده سال دراتش نشانی پالایشگاه مشغول به کارمیباشم برای اموزش جوانان پشتکوه اعلام امادگی مینمایم . درصورت تمایل به سایت چهاردانگه نیوز اطلاع دهید .

  2. محمدعلی کوثری می گوید

    باسلام
    لازم دانستم خدمت مخاطبان سایت چهاردانگه نیوز، اهالی روستای قلعه سر و شورای محترم روستای اروست مطالبی را عرض کنم:
    ۱-در مطالب خویش فرمودید شورای قلعه سر مخالف اعطای حقوق به راننده آتش نشانی می باشد که به هیج وجه چنین نیست. به هر حال در این سوء مدیریت شاید شورا و دهیار محترم اروست هم مقصر نباشند، در توان مدیریتی و ظرفیت ها نباید اغراق کرد. بنده به شما تضمین می دهم اگر این ماشین آتش نشانی در روستای قلعه سر قرار داشته باشد دو راننده با تمام حقوق و مزایا بدون اتکا به سایر روستاها برای آن تامین نماییم. این انتظار به جایی نیست که ماشین صفرکیلومتر آتش نشانی تمام ایام سال در اختیار یک روستا باشد، و سایر روستاهای منطقه موظف به پرداخت هزینه های آن باشند. اگر قرار باشد روستای اروست این هزینه ها را پرداخت نکند پس چرا امتیاز در اختیار داشتن ماشین منحصر به اروست باشد؟ پیشنهاد می کنم به صورت گردشی هر روستا به مدت یکسال این ماشین را در اختیار داشته و در در آن ایام خود موظف به تامین هزینه های مربوط به آن باشد.
    ۲-در جای دیگر از مطالب خویش فرمودید شورای قلعه سر راننده را تهدید به برگشتن کرد!! ماشین آتش نشانی بدون مخزن آب که با تاخیرفراوان در صحنه حاضر گردد، آیا موجب برانگیخته شدن خشم اهالی نمی گردد؟؟؟؟ در این قضیه با تدبیر شورای قلعه سر از اتفاقات بعدی جلوگیری شد. کپسول های مجهزی که می فرمایید را باید اهالی کشف نمایند یا اینکه با مدیریت شما راننده ای آگاه این موضوع را مطرح نماید؟
    ۳-در نهایت لازم است واژه همدلی و همراهی را که فرمودید وجود ندارد تفسیری تازه کرد.

  3. رحمانی می گوید

    این که همه امکانات در یک روستا جمع بشه اصلا با منطق سازگار نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.