پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

33 پروژه برق‌رسانی سال 97 در مازندران بهره‌برداری می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسین افضلی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: 70 درصد تاسیسات برق شمال کشور در استان‌های مازندران و گلستان است.

وی افزود: در 18 مرداد سال گذشته پیک مصرف انرژی بالغ بر 4 هزار و 113 مگاوات بوده که این میزان بار مصرفی از متوسط رشد سالیانه 9.5 درصدی برخوردار بوده است.

رئیس شورای هماهنگی صنعت برق مازندران با اشاره به اینکه نیروگاه گازی نوشهر امسال وارد مدار می‌شود، تصریح کرد: مراحل اولیه بهره‌برداری این پروژه اواخرتیرماه 97 برنامه‌ریزی شده است.

افضلی با بیان اینکه کمبود تولید و عدم توسعه مناسب شبکه انتقال و فوق توزیع به دلیل نقدینگی اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه‌ها از مشکلات و نارسایی‌های بنیادی شبکه برق استان است، تصریح کرد: با احداث نیروگاه دولتی سیکل ترکیبی مرکز مازندران در سرخرود، احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک مشکلات کمبود انرژی در مازندران رفع خواهد شد.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان اعلام کرد: امسال پیش بینی 6.8 درصدی مصرف برق به 4393 مگاوات در سال 97 خواهد رسید، افزود: امسال 33 پروژه در بخش پست به تعداد 22 پروژه به ظرفیت 1795 مگاولت آمپر و در بخش خطوط به تعداد 11 پروژه در دستور کار این شرکت در سال 97 بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در بخش مدیریت مصرف با توجه به اینکه این شرکت 14 مشترک صنعتی با دیماند قراردادی 244 مگاوات و دیماند مصرفی 125 مگاوات تحت پوشش دارد، گفت: امسال این مشترکان بیش از 35 مگاوات در روزها و ساعات گرم تابستان از بار مصرفی خود کم کرده است و با تداوم فعالیت‌ها پیش بینی می‌شود با حداقل 40 مگاوات همکاری از سوی صنایع تحت پوشش مواجه باشیم.

وی با تاکید بر کاهش مصرف انرژی از سوی مردم در ساعات پیک، تصریح کرد: در صورت رعایت مردم در مدیریت مصرف در تابستان خاموشی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با بیان اینکه ملاحظات پدافند غیرعامل در اجرای پروژه‌های برق منطقه ای استان صورت گرفته است، افزود: در این بخش صنعت برق مازندران رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.