پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آب شرب شهر کیاسر مشکل بهداشتی ندارد

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان ساری با اشاره به اینکه کمبود آب یک معضل جهانی است، گفت: آب شرب شهر کیاسر مشکل بهداشتی ندارد.

6

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مهدی لطفی امروز در جلسه بررسی مشکلات آب شرب شهر کیاسر در دفتر شورای این شهر، اظهار داشت: کمبود آب یک بحث جهانی بوده و ایران جزو ۲۵ کشور جهان است که در محدوده بحران آبی قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد آب غیر قابل شرب است، افزود: تنها یک درصد آب جهان قابل شرب است.

 

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان ساری با بیان اینکه در حال حاضر کمبود آب آشامیدنی در شهر کیاسر نداریم، گفت: در فصل گرما باید با تدابیر بیشتری نسبت به مدیریت مصرف بهینه آب از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

 

لطفی از احداث یک حلقه چاه برای افزایش میزان آب در شهر کیاسر خبر داد و افزود: با  تمام وجود تلاش خواهیم کرد تا مشکل تامین آب آشامیدانی شهروندان کیاسر برطرف شود

 

اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه با بیان اینکه مدیریت آب در منطقه چهاردانگه متولی ندارد، افزود: اگر اداره آبفای روستایی آبدار خوبی برای مدیریت آب  چهار روستا  که آب شرب آنها از شهر کیاسر تامین می‌شد انتخاب می‌کرد در حال حاضر مشکل کمبود آب در این منطقه دیده نمی‌شد.

 

وی از جمع‌آوری ۴۰ انشعاب غیرمجاز در منطقه چهاردانگه خبر داد و گفت: مصرف بی‌رویه و هدر رفت آب سبب کمبود آب آشامیدنی در منطقه شد.

 

نقی شریعت نژاد رئیس شورای شهر کیاسر در ادامه این جلسه اظهار داشت: متاسفانه میزان آب موجود در شهر کیاسر در فصل بهار و تابستان جوابگوی نیاز شهروندان نیست.

 

وی با بیان اینکه چهار روستای اطراف شهر کیاسر از آب شرب  این شهر مصرف می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم اداره آب و فاضلاب شهری نسبت به رفع مشکل اب شرب شهروندان کیاسر اقدام کند.

 

خلیل جهان آرای عضو شورای شهر کیاسر گفت: متاسفانه روستاهایی که آب شرب انها از شهر کیاسر تامین می‌شود علاوه بر استفاده از آب آشامیدانی به مصرف فعالیت‌های کشاورزی برای آبیاری باغات می‌پردازند که این موضوع سبب کمبود آب در شهر کیاسر خواهد شد.

 

فضل اله شیخی عضو شورای شهر کیاسر با بیان اینکه متاسفانه نظارت مطلوبی در نحوه آبرسانی آب در سطح منطقه چهاردانگه صورت نمی‌گیرد، افزود: در حال حاضر اداره بهره‌برداری آب کیاسر با مشکل جدی نیروی انسانی مواجه است که نیاز است نیروهای جدید برای نظارت بهینه به منطقه اضافه شود.

 

روح اله یوسفی دیگر عضو شورای شهر کیاسر خواستار رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی منطقه چهاردانگه و شهر کیاسر شد.

 

 

6 نظرات
  1. عادل الندانی می گوید

    فقط گفتن و جلسه گرفتن جواب این مردم رو نمیده. لطفا حرف هارو علمی کنید.
    شاید خیلی زود دیر شود

  2. عادل الندانی می گوید

    کمبود آب در جهان چه ارتباطی به انجام ندادن وظیفمون در قبال مردم محروم از آب قابل وجود داره؟
    آقای لطفی سال ۹۱ با پیگیری‌های بچه های جهادی دوستانی در شوراها و دهیاری های منطقه سفیدکوه پایگاه های بسیج حوزه بسیج سفیدکوه و کیاسر و سایر دوستان بودجه از …… آزاد شد مجددا.
    و پیمانکار لوله گذاری هارو آغاز کرد. تنها مجتمع آب روستایی در سفیدکوه تلمادره بود که ۱۱ روستا از ۲۰ تا ۳۰ درصدش استفاده میکردن و با چه جیره بندی ایی و یک روستا مابقی اونو استفاده میکرد. مردم بخدا با رنج زندگی میکردن و میکنن اونجا. استاندار وقت اند موقع جانب بالایی و سایر مسئولین جهت افتتاح مجتمع آب روستایی در حسینیه کردمیر برای مراسم اومدن. شیر آبی با پاپیون صورتی رنگ در وسط حیاط حسینیه آماده افتتاح بود. ناگهان در اواسط مراسم بما اطلاع دادن اوایل جاده منتهی به روستاهای پشتی و اورست لوله آب ترکید.رفتیم و با صحنه بسیار بدی که آب با شدتی بسیار زیاد از لوله ها فوراو میکرد شاید بدون اغراق تا ۱۰متر فوران داشت و ماشین های گذری مشغول شستشوی ماشیناشون بودن و با چه ذوقی!!!!!!!!
    برگشتیم خبری از دوستان مفتح الآب نبود.پاپیون هم بریده شد.آب افتتاح شد. لوله منتهی به این شیر آب رو دنبال کردیم و به شیر آب منزلی رسیدیم. گذشت و گذشت….
    سال ۹۳ بود یا ۹۲ دقیقا نمیدونم که شنیدم مجددا برای افتتاح رفتن اما مردم همچنان نالان از بی آبی و کم آبی.
    ساقی و مطرب و عیاش محیاست ولی
    نوش بی عشق که پیدا نشود صیف کجاست……
    و همچنان ما باید انتخاب کنیم و در حسرت انتخاب بمانیم
    کاش منتخبان جدید شنونده ها و عمل کننده های واقعی و خوبی برای این مردم باشن
    کاش و کاش و کاش……

  3. عادل الندانی می گوید

    اصلاح اشتباه تایپی:
    ببخشید استاندار وقت اون موقع جناب طاهایی و دوستان
    روستاهای پشرت و اورست
    فوران میکرد

  4. شهروند می گوید

    شهردار …شهر کیاسر چرا در جلسه به این مهمی حضور نداشت حتما رفته بود دعوا کنه برای شورا شهر کیاسر متاسفیم

  5. azad می گوید

    به نام خدا
    ما همچنان منتظر ارائه گزارش آب کیاسر هستیم.
    ظاهرا ادامه این روش قرون وسطایی در ارائه اطلاعات ما را مجبور به ورود و تهیه نمونه آب و ارائه نتایج آزمایشگاهی آن می نماید.
    رییس محترم آب و فاضلاب شهرستان ساری و همچنین رییس محترم آب و فاضلاب شهر کیاسر لطفا خودتان راسا گزارش نتایج نمونه آب را با ذکر تاریخ ارائه نمایید.

  6. علی می گوید

    این روز ها آب شرب که چه عرض کنم آب شیر کیاسر ما را یاد قدیم می اندازد که برنج را (رگ شور) می کردند وما هم باید آب را (رگ شور) کنیم و بخوریم کاربرانی هم که گفتند آب کیاسر خوب است یا شوخی می کنند یا از آب جمال الدین کلا مصرف می کنند چون اینجا در نیمکره جنوبی کیاسر آب بس نا جوانمردانه سنگ دارد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.