پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه موج‌های آبی مازندران

تفریحبزرگ‌ترین و مجهزترین مجموعه فرهنگیی توریستی آبی استان مازندران بعد از ۱۷ ماه تلاش در شهرستان سیمرغ افتتاح شد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: صبح امروز بزرگ‌ترین و مجهزترین مجموعه فرهنگی تفریحی توریستی آبی استان مازندران بعد از ۱۷ ماه تلاش، با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سیمرغ افتتاح شد.

 

شروع ساخت این مجموعه تفریحی توریستی با حمایت بانک توسعه و تعاون و سرمایه‌گذاری شخصی بود که بعد از گذشت کمتر از دو سال به ثمر نشسته است.

 

این پروژه هم‌اکنون به‌عنوان یکی از بهترین پروژه‌های بزرگ آبی شمال کشور و استان مازندران شناخته می‌شود که در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و زیربنایی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار هزینه حدود ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

امام جمعه سیمرغ در آیین افتتاح این مجموعه آبی با بیان اینکه همیشه افسوس می‌خوریم که چرا شهر و شهرستان ما عقب‌مانده است و پیشرفت نمی‌کند، گفت: در قرآن آمده است «اِن اللّه لا یغیر ما بقوم حتّی یغیروا ما بانفسهم»، یعنی اگر می‌خواهید تغییر بکنید، باید ابتدا در خودتان تحول ایجاد کنید.

 

* مشارکت مردم برای آبادانی

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی اظهار کرد: برای آبادانی شهر، اگر به‌تنهایی انتظار اعانه دولتی داشته باشیم، سخت است، اما با حضور و مشارکت مردم خیلی از کارها به‌راحتی انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم تبدیل به جمهوری اسلامی شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی یعنی نقش و حضور مردم؛ آمریکا با حضور مردم مجبور می‌شود ایران هسته‌ای را بپذیرد.

 

امام‌جمعه سیمرغ با بیان اینکه به ایام انتخابات نزدیک می‌شویم، اظهار کرد: در انتخابات باید بیدار بود و به جهتی برویم که ولایت‌فقیه و رهبری تقویت شود.

 

* گردشگری و راه دسترسی آسان چشم‌انداز ۱۰ سال آینده سیمرغ

شهردار کیاکلا نیز در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه آبی مازندران ضمن گرامی‌داشت جشن پیروزی انقلاب، با بیان اینکه هر شهری برای پیشرفت باید چشم‌اندازی داشته باشد، گفت: کیاکلا و شهرستان سیمرغ برای ۱۰ سال آینده خود دو موضوع مهم را در بحث گردشگری و ترافیکی و شاه‌راه انتقال مسافران از غرب استان به شرق استان در برنامه دارد.

 

رامین فرشیدفر با اشاره به قدمت کیاکلا، تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر کیاکلا تمرکز پروژه‌هایش را به سمتی هدایت می‌کند که به کارکرد خود در گذشته دست یابد.

 

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های سیمرغ از بابت گردشگری و توریست است، چرا که فقط توریست اقامتی نیست بلکه توریست درمانی، توریست ورزشی و توریست صنعتی نیز داریم.

 

شهردار کیاکلا با ذکر مثالی در همین زمینه، تصریح کرد: اگر یک مرکز درمانی در شهر ساری وجود داشته باشد، برای دسترسی به آن از شهرهای قائم‌شهر یا بابل حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم است، اما اگر این مرکز در کیاکلا باشد از شهرستان‌های اطراف با فاصله ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به کیاکلا یا سیمرغ دسترسی داریم.

 

* آمادگی برای در اختیار قرار دادن زمین مرغوب به سرمایه‎گذاران در سیمرغ

 

فرشیدفر با بیان اینکه موقعیت مکانی یکی از مهم‌ترین نکات در اجرای پروژه‌ها است، افزود: اگر سرمایه‌گذاران به‌گونه‌ای هدایت شوند که اقامت آنها در کیاکلا باشد، زمین با قیمت پایین در اختیارشان قرار می‌گیرد، هزینه ساخت نیز بسیار ارزان است، همچنین دسترسی آسان و نزدیک به راه‌آهن قائم‌شهر، فرودگاه ساری و مکان‌های توریستی مانند بابلسر و بهنمیر نیز وجود دارد.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مهم در حمایت از سرمایه‌گذاران، در اختیار قرار دادن زمین‌هایی با متراژ بالا برای اجرای پروژه است تا در چند فاز آینده پاسخ‌گوی آن مجموعه باشد، لذا سرمایه‌گذاران می‌توانند از این زمین‌ها با قیمت بسیار مناسب و شرایط بسیار خوب استفاده کنند.

 

 

شهردار کیاکلا بیان کرد: بخشی از چشم‌اندازی که شهرداری و شورای اسلامی برای شهر کیاکلا در نظر گرفته‎اند، گردشگری است که یکی از مهم‌ترین گام‌های آن با افتتاح بزرگ‌ترین و مجهزترین مجموعه فرهنگی تفریحی توریستی آبی مازندران با نام موج‌های آبی سیمرغ، برداشته شده است که می‌تواند در توسعه شهر کیاکلا بسیار کارساز باشد.

 

وی در پایان گفت: شهرداری و شورای شهر کیاکلا این قول را می‌دهد که کمال همکاری را با همه سرمایه‌گذاران داشته باشد و تخفیف‌های ویژه‌ای را نیز در نظر بگیرد.

 

* شهامت برای سرمایه‎گذاری در اوضاع سخت اقتصادی

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در آیین افتتاح بزرگ‌ترین و مجهزترین مجموعه فرهنگی تفریحی توریستی آبی سیمرغ (موج‌های آبی سیمرغ) ضمن تبریک سی‌وهفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: از سرمایه‌گذاران و بنیان‌گذاران این برنامه کمال تشکر را دارم، این افراد در شرایطی که کشور در وضعیت سخت اقتصادی به‌سر می‌برد به‌جای استفاده از سرمایه خود در بانک‌ها، شهامت به خرج داده و کار بزرگی را در این شهرستان انجام دادند.

 

 

علیرضا یونسی‎رستمی با بیان اینکه توسعه و سازندگی در شهر و کشور نیاز به سرمایه‌گذاری، ازخودگذشتگی و همدلی دارد، افزود: این کار نمونه بارزی از اقدام در راه سازندگی بوده و بسیار نیز ارزشمند است و شرایط سرمایه‌گذاری در شهرستان سیمرغ وجود دارد و دولت نیز در این زمینه کمک می‌کند.

 

* وجود امنیت و بازار خوب برای سرمایه‎گذاری

یونسی‌رستمی یکی از مؤلفه‌های سرمایه‌گذاری را وجود امنیت عنوان و تصریح کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که بالاترین شکل امنیت در آن برقرار است.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران دیگر مؤلفه سرمایه‌گذاری را وجود مشتری و بازار مناسب دانست و گفت: مازندران به‌گونه‌ای از وضعیت ممتازی برخوردار است که ریالی هزینه جذب مشتری نمی‌کنیم، بلکه مردم به‌خاطر این طبیعت زیبا و با پای خودشان به شهر و دیار ما می‌آیند.

 

* تشکیل تعاونی، گامی برای شتاب دادن به پیشرفت

وی با اشاره به اینکه از فرصت و زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه‎گذاری در بخش‎های مختلف برخوردار هستیم، اظهار کرد: افرادی که از تمکن مالی برخوردار هستند یا نیستند، بهتر است که شرکت تعاونی تشکیل دهند، زیرا با جمع شدن اندوخته‌ها و در کنار آن با وجود این‌همه طبیعت بکر، زمین بکر و مغز بکر، می‌توانیم به پیشرفت شتاب بیشتری دهیم.

 

یونسی‌رستمی گفت: ما سرمایه‌های بی‌بدیلی داریم و اگر اندیشه‌ها و اراده‌ها را در کنار هم قرار دهیم، از این ظرفیتی که بعد از برجام برای دولت به همراه شرایط بین‌المللی مساعد ایجاد شده است، استفاده می‌کنیم.

 

* خستگی مردم از «بگومگو»های سیاسی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه مردم نسبت به آینده امیدوارند و ما باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: مردم دیگر از بگومگوهای سیاسی خسته شده و به دنبال رسیدن به آرامش هستند.

 

وی ادامه داد: اگر علم و فناوری در جامعه توسعه پیدا کند این اطمینان را به شما می‌دهم استانداری به‌عنوان نماینده عالی دولت از اقدامات این‌چنینی کاملاً حمایت می‌کند و درب فرمانداری‌ها نیز به روی کسانی باز است که به دنبال توسعه شهر هستند.

 

 

به گزارش فارس، بعد از اجرای مراسم افتتاح، معاون استاندار مازندران به همراه حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از این پروژه بازدید کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.