پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۹ هزار اثر تاریخی ساری در کارتن ها خاک می خورند

رئیس پژوهشکده فرهنگی ساری شناسی گفت: ۱۹ هزار اثر تاریخی بالای هزار سال قدمت ساری در کارتن‌ها خاک می‌خورد

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: حسین اسلامی شامگاه شنبه در همایش پیروزی انقلاب با محوریت بازار، رسانه و هنرمندان گفت: ساری تنها مرکز استان بدون موزه کشور است و ۱۹ هزار اثر تاریخی بالای هزار سال مربوط به ساری داریم که در کارتن‌ها نگهداری می‌شود.

 

وی بابیان اینکه ساخت موزه منطقه‌ای در ساری مصوب شده است از عدم اجرای آن انتقاد کرد و گفت: ساری تنها مرکز استان کشور بدون موزه است که این مسئله ننگ است.

 

اسلامی با عنوان اینکه مظلومیت ساری بسیاری زیاد است بیان داشت: ساخت موزه منطقه‌ای در شهرستان الزامی است.

 

وی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی شهرآشوب در ساری برگزارشده است، عنوان کرد: ۹۹ درصد طبرسی‌های تاریخ که چهره‌های تاریخی و جهانی دارند، ساروی هستند که باید معرفی شوند.

 

رئیس پژوهشکده فرهنگی ساری شناسی بابیان اینکه اهل بازار، رسانه و هنرمندان در انقلاب نقش اساسی داشته‌اند گفت: به‌عنوان نمونه در مشهد مقدس آستان طبرسی داریم و بزرگ‌ترین ریاضی‌دان مشرق زمین، استاد زکریای رازی ساروی است که باید این چهره‌ها شناسایی شود.

 

مجتبی کواکبیان دبیر اتاق اصناف ساری نیز با اشاره به اینکه واقعیت امر اگر کالبدشکافی کنیم، نقش عنصر بازار، هنر و رسانه در پیروزی انقلاب اسلامی مهم است اظهار داشت: به‌فرمان امام راحل، بازار برای همراهی با انقلابیون تعطیل شد و رسانه نیز در نشر اخبار انقلاب نقش داشتند.

 

وی عنوان کرد: هنرمندان نیز در پیروزی انقلاب نقش مؤثری داشته‌اند و آن‌گونه باید دیده نشده‌اند و امروز در آستانه انتخابات توانمندی رسانه، بازار و هنرمندان در شفاف‌سازی بسیار مهم است و باید در شناسایی و معرفی افراد اصلح گام بردارند و باید امانت را به دست صاحبش سپرد و نباید آن را به دست غیر اصلح سپرد.

 

وی بابیان اینکه هرکس باتقواتر است نزد خداوند عزیزتر است اظهار امیدواری کرد تا شاهد انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری باشیم./مهر

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.