پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف معدن غنی سنگ‌آهن در چهاردانگه

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن مازندران از کشف معدن غنی سنگ‌آهن در چهاردانگه مازندران خبر داد.

3

 

پایگاه خبری چهاردانگه: یدالله عبدی بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به اینکه کارگروه صنعت و معدن در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان تشکیل شود، اظهار کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران دولتی بخش تولید حقیقت جامعه تولیدکنندگان کشور را منعکس نمی‌کنند.

 

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن مازندران بیان کرد: مازندران از ظرفیت بسیار مناسبی برخوردار است ولی از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود.

 

وی افزود: میلیاردها تن سلیس در مازندران تولید می‌شود که تنها استفاده کننده این سیلیس کارخانه سیمان نکا بوده و این در حالی است که باید نسبت به فرآوری این محصول برنامه‌ریزی شود.

 

عبدی خواستار ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در بخش‌های معدنی و کشاورزی در استان شد و افزود: خام‌فروشی از مازندران باید رخت ببندد و با توجه به ظرفیت مناسب تولیدی که در کشور داریم ولی از این ظرفیت به نحو مناسب استفاده نمی‌شود.

 

وی از کشف معدن سنگ‌آهن با ذخیره معدنی مناسب در منطقه چهاردانگه مازندران خبر داد و یادآور شد: همزمان با بهره‌برداری از این ظرفیت معدنی نیاز داریم که صنایع تبدیلی نیز در استان راه‌اندازی شود.

 

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن مازندران با اعلام اینکه خانه صنعت و معدن استان طرح‌های مناسب برای بهبود ظرفیت تولید را در استان ارائه می‌دهد، از برنامه‌ریزی برای تولید آهن اسنفجی در شهرستان نکا خبر داد.

 

مدیر خدمات مهندسی خانه صنعت و معدن مازندران نیز گفت: برای رفع مشکل واحدهای تولیدی نیاز داریم بانک‌ها به تولیدکنندگان مهلت بدهند.

 

احمد رحمانی گفت: در صورت حمایت از تولید مازندران به قطب صنعتی و اقتصادی تبدیل می‌شود و حتی می‌تواند استان‌های همجوار را پوشش دهد.

 

 

3 نظرات
  1. محمد می گوید

    ای برادر کجاست عمل ما ایرانی فقط شعار می دهیم

  2. کیا می گوید

    با سلام واحترام . آن قدیم ها می گفتند (مرغی که برایم تخم نکند کلاغ آسمان مرغ من ، وگاوی که به من شیر ندهد این گراز جنگل گاومن ) معادن زیاذی در چهاردانگه به بهره برداری رسیده است اما دریغ ازیک جوآبادانی برای خودچهاردانگه ،آن معدن ذغال سنگ به آن عظمت کیاسر .استحصال جنگل های چهاردانگه ومعدن فلورین و….حالا این معدن سنگ نیز پشتش چهاردانگه با ذخایر غنی خود آبادانی را کمتر به چشم دیده است .واین جای تامل وبحث دارد وحالا که چند چهاردانگه ای برای تصاحب کرسی مجلس کورس گذاشتند بایداندکی به این مسایل توجه کنند ..انشاالله .

    1. کیاسری می گوید

      با سلام کشف معدن و استفاده از معادن بیشترین اسیب را به طبیعت وارد می کند مهمترین مسئله موقعیت معدن کشف شده است که ذکر نشد دقیقا کجاست و به قول شما دوست عزیز طبق تجارب گذشته خیری به ما نمیرسد فقط دودش به چشممان میرود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.