پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرامرز نقیبی؛ تلفیق تجربه و تلاش/ آیا نقیبی به درد نمایندگی مجلس می‌خورد؟

“فرامرز نقیبی” عضو سابق شورای شهر ساری و نفر اول انتخابات شورا در آخرین دوره آن بوده است. فرامرز نقیبی علمداردهی که متولد سال هزار و سیصد و چهل و نُه در روستای چاچکام چهاردانگه شهرستان ساری است در سال ۱۳۵۹ برای ادامه تحصیل از روستای محل سکونتش به شهر نقل مکان کرد. نقیبی دوره ابتدایی را در مدرسه صادقی و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید چمران درس خواند. او دبیرستان را هم در رشته راه و ساختمان در دبیرستان خیری مقدم ساری تحصیل کرد.

6

 

پایگاه خبری چهاردانگه: همانطور که وعده داده بودیم  در بازبینی “پرونده” نامزدهای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مازندران برای شروع به سراغ حوزه انتخابیه ساری و میاندرود می‌رویم تا پرونده یکی از مطرح ترین چهره‌های انتخابات مرکز استان را برای شما باز کنیم.

 

 

 “فرامرز نقیبی” عضو سابق شورای شهر ساری و نفر اول انتخابات شورا در آخرین دوره آن بوده است. فرامرز نقیبی علمداردهی که متولد سال هزار و سیصد و چهل و نُه در روستای چاچکام چهاردانگه شهرستان ساری است در سال ۱۳۵۹ برای ادامه تحصیل از روستای محل سکونتش به شهر نقل مکان کرد. نقیبی دوره ابتدایی را در مدرسه صادقی و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید چمران درس خواند. او دبیرستان را هم در رشته راه و ساختمان در دبیرستان خیری مقدم ساری تحصیل کرد. در سال ۱۳۶۹ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه آزاد گرگان پذیرفته شد و تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. این عضو سابق شورای شهر در سال ۱۳۷۵ کارش را در رشته راهسازی در یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد تعاون سپاه شروع کرد. او از سال ۱۳۷۸ و به طور مستقل و با تاسیس شرکت پیمانکاری کارش را آغاز نمود. بنا بر گفته خودش در سال ۱۳۸۵ به طور اتفاقی وارد جریانات سیاسی و مدیریت شهری شد. وی معتقد است که این روزها فضای مدیریت شهری یک فضای سیاست زده است که باید هر چه زودتر بهبود یابد. از مهمترین سوابق اجرایی این کاندیدای مجلس دهم، ریاست شورای شهر، شهرستان و استان است.

 

 

او در طی استانداری علی اکبر طاهایی در مازندران به عنوان مشاور استاندار به مدت دوسال فعالیت داشته است. فرامرز نقیبی در این مدت از تحصیلات هم غافل نماند و در دو رشته مدیریت شهری و مدیریت اجرایی در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران تا مقطع کارشناسی ارشد درس خواند.

 

 

یکی از نظرات جالب نقیبی در مورد انتخابات مجلس اینست که وی معتقد است باید به شدت از شعارگرایی پرهیز کرد. مردم به شدت از شنیدن شعارهای تکراری خسته شده اند و دنبال پیاده سازی اتفاقات عملی و واقعی هستند. نقیبی در یکی از جلسات جمله معروفی بر زبان آورد که بازتاب مناسبی در سطح جامعه داشت: ” عملا ما چیزی از خدمت ندیدیم پس تلاش میکنیم تا از کلمه “خدمت” استفاده ابزاری نکنیم. برای همین ما معتقدیم که چون این شعار خدمت برای مردم دلزدگی ایجاد کرده است می‌گوییم که اول برادریمان را ثابت می‌کنیم و بعد منتظر می‌شویم تا مردم خودشان قضاوت کنند و بگویند که ما خدمت کردیم یا نه.”

نقیبی از جمله معدود کسانی است که با صداقت کامل اهدافش را بیان کرده است و معتقد است برای خدمت اول باید با خودت و با مردم رو راست باشی. :” انسانها در طول زندگی خود میل به توسعه و پیشرفت دارند و تلاش خواهند کرد مواضع قدرت جدیدی را برای خود تعریف کنند. از اینرو جهت رسیدن به اهداف نیازمند دستیابی به حدنصابی از قدرت هستند.” این میل به کسب قدرت برای قرار دادن آن در مسیر توسعه و پیشرفت ساری و میاندرود نکته حکیمانه‌ای است که شاید خیلی‌ها توجه مناسبی به آن نمی‌کنند. برای همین بدون رودربایستی فریاد میزند: ” بنده احساس میکنم که اگر قرار است اتفاقی در شهرستان های ساری و میاندرود بیافتد باید یک وحدتی بین همه ارکان مدیریت شهرستان با محوریت نماینده محترم ولی فقیه ایجاد شود و همه دور یک میز به نام میز وحدت بنشینیم و ریشه اختلافات را بخشکانیم. الان شاهد هستیم که اگر یک مدیر غیر ساروی در شهر انتخاب شود کسی موضع نمی‌گیرد اما به محض انتخاب مدیران ساروی اولین نفر از خود همین شهرستان هستند که موضع مخالف می‌گیرند.

 

 

متاسفانه فضایی وجود دارد که به جای دستگیری از هم‌، پای همدیگر را میگیریم که این بزرگترین آفت فعلی مدیریت شهرستان ما است.” هرچند برخی از مدعیان شاید به مذاقشان خوش نیاید ولی دلسوزی برای شهرستان هایی که قرار است وکالتشان را بر عهده بگیرد از مهمترین مشخصه‌های نقیبی هستند. اما بزرگترین هوشمندی که نقیبی در معرفی خود به افکار عمومی نشان داد ایجاد سه حلقه زیستی مهم در مدیریت و نمایندگی افکار عمومی است. نقیبی معتقد است که هویت این مناطق سه گانه به هر شکل ممکن باید حفظ شود. اول شهرستان ساری به عنوان مرکز ثقل جغرافیایی و تاریخی استان، دوم شهرستان میاندرود به عنوان یک شهرستان تازه تاسیس که نیاز به توجه ویژه دارد تا به جایگاه اصلی خود برسد و سوم “شهر” ساری به عنوان مرکز مازندران و پرجمعیت‌ترین هویت شهری در استان که نیاز به بازسازی وجهه و کسب اعتبار مضاعف برای آن به شدت احساس می‌شود.

 

 

با بازخوانی نظرات این عضو سابق شورای شهر و احساس مسئولانه ای که در قبال این سه منطقه ذکر شده دارد می‌بینیم که نقیبی درایت لازم برای هدایت منابع به سمت درست را از خود نشان می‌دهد:”ما باید در سه نقطه متمرکز شویم. ابتدا شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران و پیشانی استان و در نظر گرفتن قابلیت‌های مهمی چون ظرفیت تاریخی و دینی شهر و دوم شهرستان ساری که شامل تمام مناطق جغرافیایی ساری می‌شود و سوم هم شهرستان میاندرود.

 

 

در مورد شهر ساری ذکر این نکته حائز اهمیت است که باید با تلاش و برنامه ریزی دقیق و ایجاد یک تیم قوی از همه مدیران و مسئولان دلسوز در راستای تبدیل شهر ساری به یک کلانشهر واقعی گام برداشت. متاسفانه بر اثر تصمیمات نادرستی که در گذشته اتخاذ شده بود شهر ساری را در چهار سمت قفل کردند. در جنوب که با وجود جنگل سکوتپه و در شرق هم با تاسیس میاندرود و در غرب که با فاصله اندک تا قائم شهر محدود می‌شود . تنها مسیر مهم و قابل رشد شهر ساری مسیر شمالی و راه ارتباطی ساری به دریا بود که با کمال تاسف و شگفتی آن مسیر را هم با تاسیس بخش‌هایی در این راه ارتباطی مسدود کردند و این را باید بگویم که مردم در جریان باشند که شهر ساری تا دانشگاه روزبهان یعنی اندکی پس از ششصد دستگاه تمام می‌شود در صورتی که شهرداری در تلاش بود تا با تعریف یک برنامه عملی مسیر اتوبان ساری به دریا را به زمین‌های شهرداری ساری در ساحل دریا متصل نماید و ساری را تبدیل به یک شهر ساحلی و شهر مرزی کند که این امری بسیار مهم است برای آینده شهر ساری و این خواسته مهم و بحق اکثریت جوانان شهر هم هست و آینده شهرهم به این وابسته است و ما امیدواریم همه مسئولان استانی و شهرستانی مخصوصا استاندار محترم، معاون سیاسی، معاون عمرانی و فرماندار شهرستان برای این کار ضروری و حیاتی متحد شوند و به شهرداری ساری در اجرای این طرح مهم یاری برسانند.” اکنون پاسخ به پرسش تیتر را بر عهده خوانندگان “پرونده” می‌گذاریم تا با توجه به آشنا شدن با اهداف و برنامه‌های فرامرز نقیبی خودشان قضاوت کنند که: ” آیا نقیبی به درد مجلس می خورد؟ “/ مازند مجلس

 

 

6 نظرات
  1. کاملیا می گوید

    آره آقا خیلی درایت داره ول هاکنین
    سابقه همشون روشنه ایشون دامادی یوسف نژاد کپ هم هستند فقط خالی بندی همینکه خرشون از پل گذشت دیگه کسی رو نمیشناسن

  2. طرفدار دکتر روحانی می گوید

    شجاعی خوبه شجاعی هم تو ۸ سال کاری نکرد

    1. محمد می گوید

      ببخشید شما فرق قوه مجریه و مقننه رو بلدی !! هر صفحه ای رو باز میکنیم افاضات شما رو میبینیم.

    2. طرفدار دکتر روحانی می گوید

      من طرفدار دولت روحانی هسم و از کسی تو مجلس حمایت میکنم که طرفدار حقوق مردم و دولت دکتر روحانی باشه آقای محمد قوه مجریه و مقننه خیلی بهم نزدیکن اگه تو این دوره اصلاح طلبان اعتدال گرا پیروز انتخابات باشن مثل امثال نقیبی و مهندس دامادی که اصلاح طلب نیس ولی اعتدال گراس یا یوسف نژاد به طور حتم دکتر روحانی رییس‌جمهور دوره دوازدهم خواهد بود من به همین دلیل نظر میدم و اسم خودم رو هم مثل بعضیا تغییر نمیدم شاید اسم واقعی شما محمد نباشه و با اسمهای متفاوت نظر میدی

  3. محمد می گوید

    چه جالب . خوبه چهاردانگه ایه ولی طرح و برنامه هاش مال ساری و میاندروده.اصلا چهاردانگه رو نادیده گرفته.
    بابا اون طرح که مال مهندس عبوری بود .چطور رسید به شما؟

  4. ازمون بزرگ می گوید

    ما مجلسی مقتدر می خواهیم که قوانینی را تصویب کنند و به دنبال اجرای عدالت در کشور باشند مجلسی که فقط در راستای سیاست های دولت باشد مناسب نیست و بعد اصلی ان فراموش می شود. ایکاش نامزد های محترم چهاردانگه با هم می نشستند و به وحدت می رسیدند .من فرصت ازمون ندارم تو را من چشم در راهم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.