پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران قطب سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شمال کشور می شود

رئیس ستاد فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فراهم بودن امکانات مناسب در حوزه مختلف سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی درمازندران ، از این استان به عنوان قطب مرکز سلولهای بنیادی و پزشکی شمال کشور در آینده یاد کرد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: دکتر امیرعلی حمیدیه روز پنجشنبه پس از بازدید از مراکز علمی ودرمانی مازندران گفت: خوشبختانه مازندران در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی توانمندی بسیار خوبی دارد و بازدیدی که از مناطق مختلف استان انجام شد، انتظار هست تا این استان در حوزه علوم جدید سلول های بنیادی فعال تر شود.

 

وی افزود: نخستین جلسه شورای توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در مازندران تشکیل و برخی اعضای این شورا مشخص و توانمندی های استان بررسی شد.

 

رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: برای پیشبرد و دست یابی به درمان بیماری های نوظهور در جامعه و سرعت روز افزون علم سلول های بنیادین همه محققان مازندرانی در این حوزه و دیگر استانهای کشور باید در شورای توسعه علوم و فناوری سلولهای بنیادی و پزشکی فعالیت جدی داشته باشند.

 

دکتر حمیدیه اضافه کرد: تصمیم های خوب دیگری که در نخستین جلسه استانی این شورا در ساری گرفته شد، تشکیل دبیرخانه استانی توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در مازندران و انجام تحقیق های کاربردی و تولید محور محققان مازندرانی در این حوزه است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: تشکیل شرکت های دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در راستای گسترش این حوزه نه تنها در مازندران بلکه در کل کشور تحول ساز در شناخت و درمان بسیاری از بیماری های درمان نشده خواهد شد.

 

دکتر حمیدیه یادآورشد: ستاد توسعه علوم وفتاوری های سلول های بنیادین و پزشکی باز ساختی یکی از ۱۴ ستاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که تاکنون بیش از ۲۰ کارگروه تشکیل شده و شعبه های این ستاد در بیشتر استانهای کشور راه اندازی شده است.

 

وی افزود: هدف اصلی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ترویج این علم و ترویج آن در جامعه است./ایرنا

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.