پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت بزرگ ترین زیرگذر ریلی کشور در ساری آغاز شد

مدیرکل راه‌آهن شمال از آغاز عملیات احداث بزرگ‌ترین زیرگذر ریلی کشور در بلوار داراب ساری خبر داد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، یوسف گران پاشا ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: عملیات احداث بزرگ‌ترین زیرگذر ریلی کشور با همکاری شهرداری ساری و اداره کل راه‌آهن شمال به اجرا درآمد.

 

وی گفت: از مدت‌ها قبل با درخواست شهرداری ساری برای کاهش بار ترافیکی منطقه همکاری‌های لازم جهت احداث تقاطع غیر همسطح موردبررسی قرار گرفت. علیرغم مشکلات و موانع موجود برای احداث این زیرگذر ماشین‌رو، با توجه به اهمیت احداث این زیرگذر در کاهش بار ترافیکی شهر ساری، مکاتبات لازم جهت اجرایی شدن این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد و نقشه اجرایی مورد تأیید قرار گرفت.

 

وی افزود: این زیرگذر با عرض ۶.۵۰ متر بزرگ‌ترین باکس اجراشده در راه‌آهن کشور است که برای اولین بار با این عرض در مسیر ریلی احداث می‌شود.

 

گران پاشا از احداث واریانت (مسیر ریلی فرعی جدید در کنار خط اصلی) در اجرای این پروژه خبر داد و گفت: با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات از پیش در نظر گرفته‌شده، این احتمال داده شد که عملیات اجرایی پروژه کمی زمان‌بر شود، به همین علت برای جلوگیری از توقف قطارها در جابجایی مسافران و حمل بار به‌ویژه سوخت نیروگاه، در محل اجرای پروژه قریب به ۲۵۰ متر واریانت احداث شد.

 

مدیرکل راه‌آهن شمال در مورد اهمیت این نوع تقاطع‌های غیر همسطح اذعان داشت: احداث این تقاطع‌ها نقش بسیار مهم و بسزایی در ایجاد امنیت برای عبور شهروندان از مسیر راه‌آهن دارد و باعث خواهد شد تا ایمنی بیشتری در سیر خودروها و حرکت قطارها در مناطق شهری ایجاد شود./مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.