پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهمیت اقامه نماز در جلسات اولیا و مربیان مدارس بازگو شود

امام جمعه کیاسر با تاکید اینکه برگزاری همایش های نماز باید به پیوند مردم با این فریضه الهی ختم شود، گفت: اهمیت اقامه نماز و ادای این مهم در اول وقت یکی از مهمترین مباحث مطروحه جلسات اولیا و مربیان در مدارس باشد.

0

 

به گزارش چایگاه خبری چهاردانگه: حجت الاسلام یوسفعلی تیموری، امام جمعه چهاردانگه، امروز ۱۰  دی ۱۳۹۴ پیرامون برگزاری اجلاسیه استانی نماز در مازندران با اشاره به اهمیت این فریضه واجب الهی، اظهار داشت: اهمیت نماز برهیچ کس پوشیده نیست و فعالیت در راستای نماز و مهیا کردن زمینه تشویق و ترغیب مردم و جامعه به این مهم شایسته و درخورتحسین است.

 IMG11165368

 

وی با اشاره به اهمیت خروجی جلسات نماز، گفت: برگزاری این جلسات و همایش ها به پیوند مردم با نماز ختم شود.

 

حجت الاسلام تیموری با بیان اینکه انجام هر فعالیتی که موجب شناخت و معرفت به نماز شود امری ضروری است، افزود: مسئله نماز یک مسئله مهم دینی است که باید نسل ها و فرزندان ما در خانه به امر نماز واقف شوند.

 

وی با اشاره به نمازگریزی برخی خانواده ها و به تبع آن فرزندانشان، خاطرنشان کرد: خانواده ها برکات و ثمرات نماز را برای فرزندانشان بازگو نمایند و خود در خانه نماز اقامه دارند و فرزندان را نیز در کنار خویش به اقامه این فریضه تشویق نمایند.

 

حجت الاسلام تیموری با تاکید اینکه مطابق با روایات و احادیث ائمه معصومین(علیهم السلام) بایستی اهل خانه را به نماز فرا خواند، گفت: بزرگان دین موکد سفارش نمودند که ما فرزندانمان را از ۷سالگی به نماز دعوت داشتیم شما(دیگر انسان ها) نیز از ده سالگی به کودکان نماز خواندند را بیاموزید.

 

وی تصریح کرد:  اصل نماز به همت ائمه طاهرین(علیهم السلام) به پا داشته شده و با این وجود این بزرگواران خانواده هایشان را به اقامه نماز امر می کردند.

 

امام جمعه چهاردانگه از نماز به عنوان عبادی تربیتی و انسان ساز یاد کرد و افزود: نماز انسان را از کبر، خودخواهی و استکبار می رهاند.

 

وی بر ضرورت ایجاد پیوند بین خانواده و مسئولین جهت اهتمام هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان به اقامه نماز تاکید کرد و گفت: بایستی در جلسات اولیا و مربیان در مدارس یکی از مهمترین مباحث مطروحه، نماز باشد چرا که مدرسه یکی از مهمترین ارکان آموزش این فریضه الهی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام تیموری درپاسخ به اینکه برگزاری جلسات با موضوع نماز و با حضور مسئولین و بدون دعوت از مردم تا چه مقدار در بین اقشار مختلف جامعه اثرگذار خواهد بود، اظهار داشت: اگر جلسات به جمع بندی راه کارهای مفید جهت ترویج و اشاعه نماز ختم شود، پسندیده است اما اگر فقط روی کاغذ نوشته شود و به مردم ابلاغ نشود، برگزاری این جلسات اهمیت نخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه تبیین احکام اسلام، عقاید اسلامی، اخلاق، تشویق به نماز و اجرای امربه معروف و نهی از منکر از جمله مواردی است که در خطبه های نماز جمعه چهاردانگه لحاظ می شود، گفت: نماز یکی از ارکان فروع دین و از مولفه های مهم قیام امام حسین(علیه السلام) است که متانسب با زمان و مکان دعوت جامعه به ویژه نسل جوان به اقامه نماز و ادای این فریضه در اول وقت در خطبه های نمازجمعه کیاسر اجرایی می شود./شبستان

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.