پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

3 دانش آموخته دانشگاه دریایی نوشهر در حادثه "سانچی" بودند

0

فرمانده دانشگاه علوم دریایی ارتش امام خمینی (ره) نوشهر گفت: در حادثه کشتی نفت کش سانچی سه تن از دانش آموختگان دانشگاه علوم دریایی نوشهر به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، امیر دریادار دوم خرداد حکیمی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به حادثه دردناک کشتی نفت‌کش “سانچی”، اظهار کرد: این حادثه در ساعت هشت شامگاه به وقت چین رخ داد که حامل 136 هزار تن محموله میعانات گازی بود.

وی با بیان اینکه کارکردن بر روی کشتی‌های ناوبری بسیار سخت است و باید افراد دارای تخصص بالایی در این زمینه حضور داشته باشند، افزود: در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر نیروی افسری این نوع کشتی‌ها تربیت می‌شوند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر تصریح کرد: در حادثه کشتی نفت‌کش “سانچی” سه دانش‌آموخته دانشگاه علوم دریایی نوشهر به نام‌های “فرید محبی” سرمهندس، فارغ‌التحصیل دوره 17، “حسن رومیانی” چهارم فارغ‌التحصیل دوره 30 و “حامد بهاری” مهندس دوم “سانچی” فارغ‌التحصیل دوره 24 به شهادت رسیدند.

حکیمی تاکید کرد: در میان مراکز آموزش دریایی کشور، دانشگاه دریایی نوشهر مرجع آموزش دریایی است به گونه‌ای که شرکت‌های دریایی کشور ترجیح می‌دهند از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه استفاده کنند که دارای توان ویژه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه کار در دریا بسیار مشکل است گفت: مدت زمان طولانی باید از خانواده دور بود که این شرایط در دانشگاه علوم دریایی نوشهر برای دانشجویان ایجاد می‌شود. همچنین به لحاظ جسمی و روحی نیز آمادگی‌های لازم ایجاد می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.