پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عسکری محمدیان : پشت پرده دوپینگی شدن پسرم را رو می کنم

عسکری محمدیان دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۸۸ سئول و ۱۹۹۲ بارسلونا روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی گفت که بزودی پشت پرده نتایج آزمایش دوپینگی شدن پسرش را رو خواهد کرد .

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: عسکری محمدیان دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۸۸ سئول و ۱۹۹۲ بارسلونا گفت که بزودی پشت پرده نتایج آزمایش دوپینگی شدن پسرش را رو خواهد کرد .

 

وی با تاکید بر این که پسرش همانند خودش تاکنون پاک زندگی کرده است ، افزود : برای پسرم مسایلی رخ داده که بزودی در نشستی با رسانه ها در ساری این مسایل را موشکافی کرده و باز گو می کنم.

اتحادیه جهانی کشتی دو روز پیش پس از اعلام نتایج آزمایش های کشتی گیران ، آزمایش محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز رقابت های کشتی جهانی ۲۰۱۴ و قهرمان رقابت های کشتی جام سرکسیان ایروان ارمنستان را مثبت اعلام و این کشتی گیر را چهار سال از حضور در رقابت های کشتی محروم کرد.

 

عسکری محمدیان گفت : محمدحسین به صورت داوطلبانه و خارج از میادین مسابقه آزمایش دوپینگ خود را به اتحادیه کشتی جهانی ارائه کرد و این نشان از پاک بودنش دارد .

وی افزود : من در تمام دوران ورزشی ام با وجود کمبود امکانات و تجهیزات پاک زندگی کردم و به فرزندم نیز این مسایل را گوشزد کردم و این اتفاق برای من و حتی محمدحسین نیز جای تعجب دارد و نشان از وجود مسایلی در پشت پرده ای دارد که باید برای مردم بازگو شود.

 

این کشتی گیر نامدار ساروی گفت : در شرایط فعلی در پایتخت به دنبال اثبات پاک بودن زندگی ورزشی محمدحسین هستم و پس از آن می توان برای آینده این کشتی گیر تصمیم گرفت.

وی دوپینگ را از کارهای غیر اخلاقی در ورزش توصیف کرد و افزود : محمدحسین به صورت داوطلبانه در تمام آزمایش های خانه کشتی ایران نیز شرکت کرد ، در حالی که خیلی ها این کار را انجام نمی دهند و از آزمایش فرار می کنند و حضور داوطلبانه برای ارائه آزمایش نیز به معنی پاک بودن محمدحسین است.

 

نائب قهرمان المپیک ۱۹۸۸ و ۱۹۹۲ که این روزها به دلیل مرگ مادرش عزادار است ، بار دیگر تاکید کرد که به پسرش اطمینان کامل دارد و با این اعتقاد و اطمینان به محمدحسین پیگر کارش شد.

 

عسکری محمدیان همچنین در این مصاحبه واکنش به اظهار نظر سخنگوی فدراسیون کشتی پیرامون تزریق آمپول محمدحسین توسط یکی از پزشکان محلی در مازندران را به آینده موکول کرد.

محمدحسین محمدیان که کشتی گیر آزادکار عضو تیم ملی وزن ۸۶ کیلوگرم است ، یکی از امیدهای اول تیم ملی برای دریافت جواز ورود به المپیک یورو ۲۰۱۶ و تصاحب یکی از مدال های سه رنگ این رقابت ها بود.

 

اتحادیه جهانی کشتی اول ماه اکتبر سال میلادی جاری از طالب نعمت پور و محمدحسین محمدیان دو کشتی گیر ایرانی آزمایش دوپینگ گرفت و نتایج آزمایش هر دو را مثبت اعلان کرد.
نعمت پور به دلیل تکرار این کار برای همیشه از حضور در رقابت های کشتی محروم و برای محمدیان نیز محرومیت چهارساله در نظر گرفته شد./ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.