پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مازندران گشایش یافت

نخستین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب مازندران بعد از ظهر امروز با حضور ناشران داخلی و خارجی در ساری گشایش یافت

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: دوازدهمین نمایشگاه سراسری و بین المللی کتاب مازندران برای نخستین بار با حضور ۲۵ ناشر خارجی با ۱۰هزار عنوان کتاب و ۵۱۰ ناشر داخلی با ۶۲ هزارعنوان کتاب و ۱۲ ناشر از مازندران با ۳۲۰ غرفه در ساری گشایش یافت.

 

برای نخستین بار، ۲۵ ناشر از ۱۲ کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند و انگلیس، آلمان، فرانسه، هند از جمله کشورهای حاضر در نمایشگاه امسال هستند.

 

نشر چشمه، نی، ثالث، نگاه، علی، سمت، قطره، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، و سایر ناشران برتر کشور در این رویداد بزرگ فرهنگی حاضر هستند.

 

 ناشران حاضر در نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران در ۱۰ بخش پزشکی، حقوقی، دانشگاهی، زبان، عمومی، کشاورزی، کمک آموزشی، کودک و نوجوان، هنر و بین الملل از بازدید کنندگان مازندرانی استقبال خواهند کرد.

 

دوازدهمین نمایشگاه سراسری و بین المللی کتاب مازندران به مدت یک هفته تا ۲۹ آذر ۹۴ ادامه خواهد داشت و بازدیدکنندگان از ساعت ۱۳ تا ۱۹ می‌توانند از نمایشگاه دیدن کنند.

 

دوازدهمین نمایشگاه سراسری و بین المللی کتاب مازندران در ساری کیلومتر هفت جاده ساری-میاندورود سالن وفاییان برپا است.

 

علی‌رضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در مراسم افتتاح نمایشگاه گفت: علیرغم پیشرفت تکنولوژی و ایجاد فضاهای مجازی، خوشبختانه کتاب توانسته است، جایگاه خود را در میان مردم حفظ کند.

 

وی افزود: کتاب میراث گذشتگان را به آیندگان منتقل می‌کند و اگر کتاب نبود، علوم در هر زمان مخصوص آن زمان می‌ماند و منتقل نمی‌شد.

 

یونسی بیان کرد: امروز جامعه ای می‌تواند به سمت فضائل حرکت کند که افراد آن به کرامات اخلاقی و فضیلت‌های علمی آراسته باشند.

 

یونسی بیان داشت: کتاب انسان‌ها  را همیشه به سمت تعالی هدایت می‌کند وقتی جامعه ما اهل مطالعه علم و دانش باشد اداره آن برای حاکمان نیز آسان تر خواهد بود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: باید برای جلوگیری از جنگ نرم دشمن در جامعه و بین جوانان و دانش آموزان، از هر فرصتی برای ایجاد نمایشگاه و گسترش فرهنگ کتاب در کوی و برزن استفاده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.