پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستگیری ۳۲ شکارچی غیرمجاز در آشوراده

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست مازندران و گلستان طی عملیاتی مشترک ۳۲ شکارچی غیرمجاز را در تالاب و خلیج میانکاله در منطقه آشوراده دستگیر کردند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست مازندران و گلستان طی عملیاتی مشترک ۳۲ شکارچی غیرمجاز را در تالاب و خلیج میانکاله در منطقه آشوراده دستگیر کردند.

زمان رضا احمدی  اظهار کرد: صبح  ۲۰ آذر مأمورین یگان حفاظت محیط زیست مازندران و گلستان طی عملیاتی مشترک در تالاب و خلیج میانکاله در منطقه آشوراده ۳۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.

وی افزود: در این عملیات ۳۲ قبضه سلاح شکاری، ۵ فروند قایق و ۹ قطعه پرنده شامل ۴ قطعه باکلان، ۴ قطعه چنگر و یک قطعه کشیم کشف و ضبط شد.

این مسئول گفت: خوشبختانه اقدام مأمورین یگان حفاظت محیط زیست بسیار سریع بود و تعداد زیادی از متخلفین قبل از اینکه اقدام به شکار کنند توسط مأمورین دستگیر شدند و پرونده متخلفین در مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد.

احمدی اظهار کرد: پناهگاه حیات وحش میانکاله با مساحتی بالغ بر ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار شامل ۱۵ هزار هکتار اراضی خشکی بعنوان شبه جزیره میانکاله و ۵۳ هزار و ۸۰۰ هکتار پهنه آبی بعنوان تالاب و خلیج میانکاله است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر تصریح کرد: پناهگاه حیات وحش میانکاله از لحاظ شرایط فیزیوگرافی، موقعیت و ویژگی های اکولوژیکی؛ زیستگاه خوبی برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر محسوب می شود که هر ساله بیش از نیم میلیون قطعه پرنده از انواع آبزی و کنار آبزی به این منطقه مهاجرت می کنند./ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.