پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پروژه تاکام ـ ساری مشکل حاشیه‌ای دارد

فرماندار ساری با بیان اینکه نشست‌های مختلفی با گروه‌های مختلف سیاسی داشتم و اکنون من نماینده حزب نیستم، گفت: اختلاف‌نظرهای سیاسی مربوط به زمان انتخابات است و این گروه‌ها اکنون باید با ارائه ایده در فکر توسعه استان باشند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه، احمد حسین‌زادگان بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری مرکز استان، اظهار کرد: کانون توسعه هر بخش توسط بخشداران راه‌اندازی شود، شورای عالی توسعه را در ساری تشکیل می‌دهیم.

 

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها طرح‌های خود را بر اساس برنامه ششم اعلام کنند، افزود: شرکت تعاونی توسعه و عمران ساری هم به زودی شکل می‌گیرد تا توسط این شرکت تعاونی با سرمایه‌های خرد مردم، روند توسعه مرکز استان سرعت گیرد.

 

فرماندار ساری با اشاره به اینکه پارلمان ورزش در ساری تشکیل می‌شود، گفت: طرح توسعه‌ای و جامع ورزش تدوین شده است که با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی نشاط اجتماعی که حلقه مفقوده جامعه امروز است به وجود آمده و بسیاری از معضلات اجتماعی را رفع می‌کند.

 

این مسئول با تأکید بر برگزاری جشنواره‌های روستایی در مناطق بالقوه گردشگری، تصریح کرد: اگر توسعه مرکز استان را از مسیر گردشگری ببینیم راه خطایی نیست.

 

حسین‌زادگان با بیان اینکه مدیران استانی باید در روند توسعه ساری ورود پیدا کنند، ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های است که هر مدیری باید در حوزه دستگاه اجرایی خود ورود پیدا کند.

 

وی با تأکید بر زیباسازی ورودی مرکز استان، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به عنوان مشاور در این زمینه ورود پیدا کنند و مدیران دستگاه‌ها هم موظف هستند، اخبار خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

 

فرماندار ساری با بیان اینکه از رسانه‌ها هم انتظار داریم نقد منصفانه داشته باشند، اظهار کرد: اگرچه مدیران هر هفته ملاقات عمومی را برگزار می‌کنند، اما طرح میز دولت در دستگاه‌ها اجرایی مرکز استان ایجاد شود و رؤسای ادارات به صورت متمرکز، دست‌کم ماهانه یک بار در یک بخش و محله این نشست را برگزار کنند و به مردم پاسخ دهند.

 

این مسئول با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: بانوان سرمایه اجتماعی هستند و در حوزه ورزش باید با اولویت ورزش بانوان و ورزش همگانی وارد شویم.

 

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذارانی جذب کنیم که خواب‌گذار نباشند، گفت: تا ۳۰ سال پروژه نیمه‌کاره داریم و این پروژه‌ها باید بر اساس اولویت مورد رسیدگی قرار گیرند.

 

وی با بیان اینکه پروژه ساری ـ تاکام مشکل بودجه‌ای ندارد و فقط مشکل حاشیه‌ای دارد، تصریح کرد: این جاده کشته می‌دهد و پروژه همچنان درگیر مسائل حاشیه‌ای است.

 

فرماندار ساری با بیان اینکه نشست‌های مختلفی با گروه‌های مختلف سیاسی داشتم و اکنون من نماینده حزب نیستم، ادامه داد: اختلاف نظرهای سیاسی مربوط به زمان انتخابات است و این گروه‌ها اکنون باید با ارائه ایده در فکر توسعه استان باشند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه ما است انتخابات سالم و آرام با حضور گسترده مردم برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: دو منشور از امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه میزان رأی ملت بوده و آرای حق‌الناس است انتخابات را برگزار می‌کنیم.

 

 

حسین‌زادگان با بیان اینکه کسی حق ندارد به جای مردم تصمیم بگیرد، اظهار کرد: اگر مسئول دولتی در این حوزه ورود پیدا کند عزل می‌شود، ضمن اینکه از مدیران نمونه هم قدردانی می‌کنیم و از کاندیداها هم تقاضا داریم از اقدامات تنش‌زا دوری کنند و رقابت سالم داشته باشند.

 

در ادامه این نشست رئیس اداره اوقاف شهرستان ساری گفت: ادارات‌کل زیادی به اوقاف مرکز استان بدهی دارند و کوچک‌ترین تلاشی برای پرداخت این بدهی ندارند در حالی که عبادت و گرفتن حقوق در ملکی که حق شرعی آن ادا نشود جایز نیست.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری با بیان اینکه در هفته وقف پروژه‌های عظیمی داریم، افزود: موقوفه خورشید خانم در ساری تبدیل به احسن شد و نزدیک به ۱۵ موقوفه را در حال ساخت‌وساز داریم.

 

وی  در پایان با اشاره به اینکه ساری بیشترین تعداد امام‌زادگان در مازندران دارد، گفت: ۲۸۶ امام‌زاده ثبت شده در مرکز استان داریم که در ۴۲ امام‌زاده ساخت‌وساز با عنوان طرح جامع در حال انجام است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.