پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راهیابی بانوی مازنی به مرحله نهایی جایزه بزرگ اختراعات ایران

این بانوی مازندرانی توانست از ۲ هزار طرح ارسالی به دبیرخانه جایزه بزرگ اختراعات ایران، با حضور در میان ۳۰ طرح برتر شرکت‌های دانش‌بنیان، به مرحله نهایی این رویداد راه یابد….

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: نجمه رمدانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان کیان نانو نوآور شمال، کارشناس ارشد تکنولوژی مواد غذایی است که دارای ثبت اختراع در زمینه تولید نانو کامپوزیت بر پایه سلولز در بسته‌بندی مغز گردو است.

 این بانوی مازندرانی توانست از ۲ هزار طرح ارسالی به دبیرخانه جایزه بزرگ اختراعات ایران، با حضور در میان ۳۰ طرح برتر شرکت‌های دانش‌بنیان، به مرحله نهایی این رویداد راه یابد.

رمدانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با بیان اینکه نانو پوشش های طبیعی، دارای مزیت های فراوانی نسبت به بسته‌بندی‌های سنتی و پلاستیکی است، اظهار کرد: بسته‌بندی‌های پلاستیکی دارای آلودگی محیط زیست هستند و همواره هزینه زیادی صرف بازیافت آن می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی ذرات در مقیاس نانو می‌شوند، نسبت سطح به حجم ذرات افزایش یافته که این امر منجر به کاهش نفوذپذیری اکسیژن و سایر گازها به داخل بسته شده که در نهایت موجب افزایش ماندگاری مواد غذایی می‌شود.

 

 

رمدانی خاطرنشان کرد: جا دارد در اینجا از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی به‌دلیل توجه ویژه به طرح‌های دانش‌بنیان و تأکید بر گسترش و حمایت آن در کشور تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

وی بیان کرد: خانواده و به‌ویژه پدرم از مشوق‌ها و حامیان اصلی بنده در دستیابی به این موفقیت بوده‌اند.

این پژوهشگر جوان مازندرانی در پایان، طویل  بودن روند اداری را به عنوان یکی از مشکلات عمده پژوهشگران در کشور برشمرد و گفت: مراحل ادارای برای تجاری‌سازی و تولید بسیار طولانی است که این امر سبب می‌شود تا فاصله حرف تا عمل زیاد شده و در نهایت موجب کندی روند صنعتی شدن این طرح‌ها می‎شود./ مازند اصناف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.