پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

286 کانون سلامت محله در مازندران راه‌اندازی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم راه اندازی و افتتاح همزمان 286 کانون سلامت محله مازندران امروز با حضور سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت در ساری برگزار شد.

سید محمد هادی ایازی امروز در این مراسم با بیان اینکه جوامعی که در حوزه های مختلف مشارکت دارند، پویا است گفت: در حال حاضر 23.6 درصد مردم دچار اختلالات روانی، 12 درصد مردان و 16 درصد بانوان دچار افسردگی در جامعه هستند.

وی تصریح کرد: بخشی از ابعاد سلامت به فرد، سبک زندگی، روابط اجتماعی و سازمان ها و نهادهای موجود در جامعه برمی‌گردد و باید برای ارتقای شرایط زندگی و سلامت مردم تلاش کرد.

ایازی با عنوان اینکه برای کاهش آسیب‌های سلامت تلاش کنیم افزود: متاسفانه روز به روز سرمایه اجتماعی و سلامت وضعیت بدتری پیدا می‌کند و برای توفیق نظام سلامت باید به سمت مردم و جامعه حرکت کرد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت ادامه داد: با مشارکت مردم می‌توان نظام سلامت بهتری را برای جامعه به ارمغان آورد و مدیران نظام سلامت 25 درصد در ارتقای سلامت نقش آفرینی دارند و برای ارتقای وضعیت سلامت باید عوامل اجتماعی موثر بر سلامت باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مختلف و جامعه بهره‌گیری کرد.

وی باتاکید بر اجتماعی شدن سلامت، مشارکت مردم و افزایش سواد سلامت برای ارتقای سطح سلامت را امری لازم برشمرد و گفت: در سیاست‌های کلی نظام سلامت نیز بر رویکرد اجتماعی سلامت و مشارکت ساختارمند توجه شده است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.