پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرگ ۴۲۵ نفر در تصادفات جاده‌ای مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هفت‌ماه گذشته، ۴۲۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در مازندران جان خود را از دست دادند که نسبت به مشابه سال گذشته، هفت درصد کاهش یافته است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل پزشکی‌قانونی مازندران، علی عباسی با بیان اینکه از مجموع ۴۵۲ تلفات حوادث رانندگی هفت‌ماه گذشته در مازندران، ۳۳۷ نفر مرد و بقیه زن هستند، اظهار کرد: این آمار نسبت به مشابه سال گذشته، ۷ درصد کاهش داشته است که ساری با ۹۰، بابل با ۶۲ و آمل با ۴۹ نفر بیشترین و رامسر و عباس‌آباد به‌ترتیب با ۴ و ۶ مورد، کم‌ترین آمار تصادفات رانندگی در این مدت را به‌خود اختصاص دادند.

 

وی با اشاره به محل وقوع تصادفات منجر به فوت در هفت ‌ماه گذشته از سال، افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با ۳۲۳ مورد در جاده‌های برون‌شهری و پس از آن با ۱۱۲ مورد در تصادفات درون‌شهری و ۱۷ مورد نیز در جاده‌های روستایی گزارش شده است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به مصدوم شدن ۹ هزار و ۳۷۶ نفر در هفت‌ ماه گذشته در جاده‌های مازندران، تصریح کرد: در راستای کنترل و کاهش آمار تصادفات در جاده‌های برون‌شهری، رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان و نیز مکالمه نکردن با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضروری است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.