پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

2 میلیون ایرانی عضو جمعیت هلال احمر کشور هستند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، علی رضا پیوندی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری دو پایگاه امداد جاده ای محور هراز شهرستان آمل با بیان اینکه با توجه به شرایط جغرافیایی مازندران و جاده‌های آن، جمعیت هلال احمر برای شرایط سخت موظف است برای مردم پایگاه جاده ای خود را گسترش دهد اظهار داشت: با تلاش این نهاد امروز سه پایگاه در محور هراز افتتاح شد و یک مرکز یو سی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات استانداری، فرمانداری و کمک خیران راه‌اندازی شود که امیدواریم تامین این استان باشد.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری این پایگاه‍‌ها مجموع پایگاه‌های مازندران به 36 پایگاه می‍‌رسد که البته به لحاظ استاندارد عادی و تعالی فدراسیون جهانی فاصله داریم افزود: در کشور 547 پایگاه فعال جاده‌ای، کوهستانی و دریا داریم در حالی که در هر 30 کیلومتر جاده‌ه 1400 پایگاه نیاز داریم با کمک خیران، مسئولان استانی باید به این حد نیاز دست یابیم.

پیوندی ادامه داد: با تامین این پایگاه‌های امداد جاده‍ای و کوهستانی در کنار مردم بتوانیم بهترین خدمت را به نیازمندان در زمان حوادث ارائه دهیم اگر چه با احداث دیگر پایگاه‍‌ها پروژه‌هایی در ایام الله دهه فجر در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به جذب نیروهای جوان در این سازمان بیان کرد: جمعیت هلال احمر سازمانی نیست که برای جذب نیرو کاری انجام دهد اساس کار جمعیت داوطلبانه است و با آمار جمعیتی 82 میلیون ایرانی همه به نوعی عضو جمعیت هلال احمر هستند و فرهنگ داوطلبانه است.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در مواقع ضرورت تعداد محدودی را این سازمان استخدام می‌کند اما تنها نهادی که به لحاظ بسیجی به فعالیت می‌پردازد سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است گفت: اکنون حدود دو میلیون نفر عضویت در این سازمان داریم که از این تعداد 400 نفر جوان هستند.

وی با تاکید براینکه برنامه‌های بسیاری برای ایجاد خلاقیت آنها در حوزه جوانان دستور کار داریم تا بتوانیم استعدادهای جوانان را شناسایی و توانمندی آنها استفاده ببریم، افزود: سازمان جمعیت هلال احمر کشور یک فضای بسیار خوبی می‌تواند برای جوانان باشد تا بتواند توانمندی‌ها و فرصت‌های خود را نشان دهند.

پیوندی با اشاره به فعالیت‌های برون مرزی این سازمان یادآور شد: این سازمان در دو بخش برون و درون مرزی در کشور فعالیت دارد و هم اکنون عضو هیئت حاکمه فدراسیون جهانی است که در دنیا 20 کشور عضو این هیئت حاکمه هستند براساس رای کشور ترکیه و غرب جمعیت هلال احمر ایران با رای بالا در این هیئت انتخاب شده است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.