پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

2 شهر مازندران مروج فرهنگ کتابخوانی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مهدی محمدی تاکامی امروز در نشست تخصصی مدیران روابط عمومی شهرداری‌های استان با رویکرد پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: مازندران با داشتن امکانات و مواهب الهی مانند دریا، جنگل و دشت سالانه میزبان بسیاری از گردشگران و مسافران بوده که هنر ما این است فرهنگ ناب استان را ترویج دهیم.

مدیرکل امور شهری استانداری مازندران با بیان اینکه برای موفقیت باید اتفافات فرهنگی اولویت کار فرهنگی باشد، افزود: در جهت توسعه فرهنگ اسلامی کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد که در این میان شهرداران می‌توانند با ساخت سالن مطالعه و کتابخانه اقدامات فرهنگی را گسترش دهند.

تاکامی گفت: پارک‌ها نیز می‌توانند به کتاب مجهز شده و جهت مطالعه افراد به‌کارگیری شود و بدانیم تاثیر این فعالیت‌ها به مرور زمان خواهد بود.

وی بیان کرد: باید روی قابلیت هر شهر تاکید کنیم و در بحث کتاب‌ها هر شهر طبق آورده‌ها باشد که دو شهر کتاب در استان انتخاب و جهت حضور و انتخاب در شهر کتاب کشور، 15 شهر انتخاب می‌شوند که در این زمینه مستندسازی لازم توسط شهرداری‌ها انجام شود.

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری مازندران افزود: فضای شهر در افزایش نشاط اجتماعی نقش مهمی دارد که شهرداران در کارهای فرهنگ‌سازی نهایت دقت و اهتمام را داشته باشند.

محمدی افزود: هدف ما از نصب المان‌های قرآنی داشتن اثربخشی و تاثیرگذاری است و فرهنگ قرآن را به مردم انتقال دهد که باید فرهنگ و پیشینه تاریخی هر شهر یک نماد طراحی و معرفی شود تا حال و هوای قرآنی و دینی بیشتر شود.

مدیرکل امور شهری استانداری مازندران گفت: با توجه به ارتباط فرهنگی قطعا مازندران شاهد افزایش مهاجرت خواهد بود که باید کاری کنیم در این شرایط فرهنگ ما قالب باشد که در این زمینه موثرترین نهاد در اختیار شهرداری است.

محمدی با اشاره به بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمن به دنبال آسیب رساندن به انقلاب و نظام است که باید همه پیرو ولایت فقیه منسجم و متحد باشیم و شهرداران با همکاری فرمانداری‌ها در این زمینه در فضاسازی و برنامه‌ها همکاری کنند تا مراسم با شکوه‌تر اجرا کنیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.