پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

18 کشور جهان در جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) شرکت کردند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمود شالویی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 20 میهمان خارجی از 18 کشور ترکیه، لبنان، آمریکا، ونزوئلا، پرو، اندونزی، نیجریه، ترکیه، آذربایجان، غنا، پاکستان، هند، تاجیکستان، تونس، بنگلادش، کنگو، بروندی، لیبریا، بلژیک، ونزوئلا در جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع)که  پرمخاطب ترین رویداد فرهنگی رضوی در مازندران و کشور بوده حضور می‌یابند.

وی افزود: برگزیدگان این رویداد عصر یکشنبه 31 تیرماه در ساری با حضور مردم و مسئولان استانی و ملی در سالن اجتماعات هلال احمرساری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مدیرکل ارشاد استان مازندران با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های این جشنواره شرکت تمامی گروه‌های سنی است که امکان ارتباط همه اقشار را فراهم می‌کند، بخش بین‌الملل و دریافت دلنوشته‌های خارجی را از دیگر ویژگی‌های این جشنواره برشمرد و افزود: امسال برگزیدگان سایر کشورها در آیین اختتامیه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی افزود: تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی از دیگر برنامه‌های جشنواره امسال است که در بخش جنبی جشنواره مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرکل ارشاد از محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار مرتضی قربانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به عنوان میهمان و سخنران جشنواره یاد کرد و افزود: تجلیل از دو قهرمان المپیکی کشتی و خادم امام رضا (ع) و خانواده شهید مدافع حرم بلباسی و حججی از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه خواهد بود.

وی افزود: دلنوشته‌های منتخب جشنواره در کتاب نجوای دل به چاپ خواهد رسید که منبع خوبی برای تولید آثار هنری و فرهنگی است.

شالویی گفت: اداره کل ارشاد مازندران برای نخستین بار در سال 85 اقدام به برگزاری جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع) کرده و در سال جاری سیزدهمین دوره این جشنواره را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری این جشنواره در سه بخش استانی، ملی، بین‌المللی و بخش ویژه برگزار ‌شده است، افزود: مهلت ارسال آثار تا18 خردادماه بود و داوری آثار نیز توسط هیئت داوران به اتمام رسیده است،

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.