پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

18 وظیفه حوزه مطبوعات به خانه‌های مطبوعات واگذار می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید محمدرضا دربندی صبح امروز در اجلاسیه سراسری خانه‌های مطبوعات و رسانه‌های کشور با اشاره به اینکه وظایف غیرحاکمیتی رسانه‌ها را از وزارت ارشاد به خانه‌های مطبوعات کشور واگذار کردیم اظهار داشت: انتخابات خانه‌های مطبوعات به صورت الکترونیکی در استان‌ها برگزار شده و 18 وظیفه مرتبط را به خانه‌های مطبوعات استان‌ها واگذار می‌شود.

وی افزود: نگاه ملی به خانه‌های مطبوعات باید از سوی وزارتخانه‌ها صورت گیرد و از برخوردهای حذفی در استان‌های کشور در خانه‌های مطبوعات نباید باشد و این آسیب‌ها باید برطرف شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه مبنای فعالیت خانه‌های مطبوعات باید اساس‌نامه‌ها باشد تصریح کرد: روابط بین اعضای خانه مطبوعات و مسئولان ارشاد در استان‌ها برقرار است.

دربندی با بیان اینکه اعضای خانه مطبوعات باید برخورد دوستانه با همه فعالان رسانه‌ای استان‌ها داشته باشند و همه اهالی رسانه به عضویت خانه مطبوعات در بیایند افزود: تلاش برای کم کردن وابستگی مالی دولتی در خبرگزاری‌ها محقق شود.

وی با اعلام اینکه در 4 مرحله در 32 استان انتخابات برگزار که 4 استان کشور هنوز انتخابات خانه‌های مطبوعات برگزار نشده است افزود: انتخابات بازرسان در برخی استان‌های کشور در حال برگزاری است.

تقویت کارکرد مطبوعات در جامعه

علی اسماعیلی رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز با اشاره به اینکه اصالت خبر، دقت و امانتداری در انتقال خبر باید در رسانه‌ها تقویت شود گفت: اخلاق حرفه‌ای در بین فعالان رسانه‌ای باید بیشتر به‌کار برده شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش کشور در 40 سال اخیر بر روی تقویت سه رکن دموکراسی بوده است، افزود: رکن چهارم دموکراسی که مطبوعات و احزاب بوده کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات باید عملی و اجرایی شود گفت: با اطلاعات آزاد می‌توانیم جلوی فساد و تبعیض را در جامعه بگیریم و شایسته سالاری تقویت شود.

وی با بیان این که با تقویت رکن چهارم دموکراسی در کشور امنیت شغلی اصحاب رسانه‌ها برطرف می‌شود افزود: امیدواریم خروجی این همایش منشا خیری برای جامعه رسانه‌ای کشور باشد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.