پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

170 میلیارد ریال از مطالبات ادارات مازندران به اوقاف مستندسازی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام علی سلطانی صبح امروز در نشست خبری دهه وقف اظهار داشت: دهه وقف بهانه‌ای برای بیان عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه به مردم است چون بسیاری از آحاد جامعه در مورد فعالیت‌های اوقاف بی‌اطلاع هستند.

وی افزود: هنوز مردم نمی‌دانند درآمدهای اوقاف در چه مکان‌هایی هزینه می‌شود که تثبیت مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه بخشی از فعالیت‌های موثر اوقاف است که در آن دفاع از حقوق موقوفه لحاظ شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرکز مازندران از صدور 100 فقره سند مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان در سال 97 خبر داد و تصریح کرد: ساری دارای بیش از 800 موقوفه بوده که امسال حدود سه هزار رقبه دارای سند مالکیت شدند.

سلطانی با بیان اینکه 9 هزار رقبه شهرستان ساری فاقد سند هستند، افزود: 25 رای در دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف به نفع موقوفه دریافت کردیم، گفت: تعداد 7 مورد از این احکام منجر به صدور اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه 170 میلیارد ریال از مطالبات ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان توسط اوقاف مستندسازی شده است، تصریح کرد: 203 هزار برگ از اوراق اسناد بایگانی اوقاف شهرستان را بارگذاری، طبقه‌بندی و در سامانه جامه موقوفات ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با بیان اینکه در حوزه بهره‌وری اقتصادی موقوفات در مرکز استان اقدامات جدی صورت گرفته است، گفت: تنظیم سند اجاره موقوفات متصرفی که فاقد رابطه استیجاری با اوقاف بوده که 431 فقره منجر به انعقاد قرارداد سند اجاره جدید شده است.

سلطانی با اشاره به اینکه بیش از 20 اداره کل و شهرستان در مرکز استان وقفی است، تصریح کرد: بسیاری از مدارس در مناطق شهری و روستایی ساری نیز دارای اسناد وقفی است که هنوز بدهی آنان پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه سه میلیارد تومان برای فعالیت عمرانی موقوفات شهرستان ساری اختصاص یافته است، افزود: تمام این اعتبارات از محل کمک‌های خیران و نذورات مردمی بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با اشاره به اینکه دولت در حوزه کمک به ادارات اوقاف ورود جدی‌تری داشته باشد، گفت: بسیاری از ادارات اوقاف استان نظیر اداره اوقاف ساری به صورت استیجاری اداره می‌شود که البته در رایزنی برای آغاز عملیات اجرایی ساخت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری در خیابان فردوسی هستیم.

وی با بیان اینکه خرید دو دستگاه اتوکلاو جهت اتاق عمل و دستگاه مانیتورینگ پیشرفته جهت مراقبت‌های ویژه به بیمارستان امام خمینی (ره) از محل موقوفه حاج محمد باقر تاجر ساروی خبر داد و گفت: موقوفات حوزه سلامت در مازندران باید ترویج شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.