پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

150قطعه عکس از آداب روستایی ساری به نمایش گذاشته شد

0
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا سینا دلشادی با بیان اینکه یازدهمین همایش فرهنگی منطقه بنافت بخش دودانگه شهرستان ساری، با همکاری حوزه هنری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با هدف پاسداشت آداب و آیین زندگی روستایی، 26 مرداد 96 در روستای سنگده برگزار شد.
وی با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی بهتر، همکاری موثرتری برای اجرای این همایش بزرگ فرهنگی صورت بگیرد، تصریح کرد: توسعه جامعه در تمام عرصه های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و غیره در توسعه فرهنگ آن جامعه نیاز است و زیربنای رشد مردم دنیا را امر مهم فرهنگ است.
رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه لباس محلی، لهجه و زبان محلی، شعر و ادب بومی، همگی از مولفه های مهم فرهنگی و راهکارهای زنده نگه داشتن فرهنگ عمیق هر منطقه است، گفت: برای آباد نگه داشتن سرزمین خود باید به بوم، آداب، آیین و اصالت خود توجه کرده و آن را زنده نگه داشت و از کارهای تشریفاتی و کلیشه ای پرهیز کرد.
دلشادی افزود: این همایش در مرداد 96 در منطقه “بنافت” ساری گرد با حضور فرهنگ دوستان مازنی در روستای سنگده و در ویژه برنامه ای با عنوان یازدهمین همایش فرهنگی “بنافت” میزبان صدها علاقمندی بود که برای پاسداشت آداب و آیین زندگی روستایی، گرد هم آمدند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین حوزه هنری استان مازندران به عنوان بانی فرهنگی هنری همایش، با همراهی و حضور تنی چند از هنرمندان رشته های مختلف، شعر و داستان خوانی، نمایشگاه عکس، اجرای موسیقی مازنی، ایستگاه نقاشی و غیره از بخش‌های مهم این همایش بوده که توسط حوزه هنری استان طراحی و اجرا شد.
رئیس حوزه هنری مازندران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه هر جامعه در عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره توسعه فرهنگ آن جامعه است.
دلشادی در مورد بخش های دیگر این همایش به بازارچه محصولات بومی، اجرای موسیقی گروه شواش مقوم، نمایش مجمعه گردانی زنان مازنی، تجلیل از نخبگان منطقه نام برد.
وی گفت: نمایشگاه یک روزه عکس با ارائه آثار اعضای خانه عکاسان حوزه هنری با حضور 23 عکاس و تعداد 150 قطعه عکس و در قالب مستندسازی آداب و فرهنگ زندگی روستایی برپا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.