پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

127 پروژه عمرانی بازسازی امامزادگان مازندران اجرایی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری با تبریک دهه وقف، اظهار داشت: وقف از مصادیق بارز باقیات و صالحات بوده که انسان با وقف اموال خود، تا ابد ماندگار می‌شود و از بهترین عمل خیرخواهانه بوده که انسان با وقف خود تنظیم کننده امور فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی جامعه می‌شود.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) نخستین واقف در اسلام بوده و امام نخست شیعیان با حفر قنات سنت بزرگ و ماندگار وقف را در جامعه گسترانیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه توسعه مشارکت‌های اجتماعی از طریق ترویج وقف میسر می‌شود، تصریح کرد: انسان برای ذخیره باقیات و صالحات خود در روز قیامت سنت وقف را در جامعه ترویج دهد.

حیدری با بیان اینکه وقف مبارزه با نظام سرمایه‌داری است، افزود: وقف مبارزه با بی تفاوتی و پیوند با سرچشمه حیات دنیوی و اخروی از خصوصیات بارز وقف است.

وی با اعلام اینکه وقف همواره در جهان برای واقف ماندگار بوده و سرچشمه‌ای که انسان از خود بجا می‌گذارد و برای حیات دنیا و آخرت انسان چراغ راه خواهد شد، گفت: افرادی که اموال خود را برای وقف موقوفات کردند در دنیای آخرت از فلاح و رستگاران خواهند بود.

حیدری با اشاره به اینکه امور فانی دنیوی توسط وقف رنگ بقا و جاودانگی می‌گیرد، تصریح کرد: مردم مازندران در راستای ترویج فرهنگ وقف نقش اثرگذار داشته و دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مازندران دارای هشت هزار اماکن مذهبی شناسنامه دار است، گفت: دینداری مردم علوی تبار استان مازندران را در قالب هزار و 361 امامزاده و بقعه می‌توانیم متجلی کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 53 وقف جدید در مازندران از طریق موقوفات منفعتی و دارای درآمد برای عام المنفعه در استان ایجاد شده است، تصریح کرد: در مازندران سه موقوفه قرآنی داشتیم اما 11 وقف جدید امسال ما مربوط به امورات قرآنی ثبت شده است.

حیدری با بیان اینکه بسیاری از موقوفات استان مازندران باید بر اساس نیاز روز جامعه طراحی شود، گفت: 75 درصد موقوفات استان برای عزاداری سید و سالار شهیدان توسط واقفان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری را در امامزادگان مازندران امسال با حلول بهار به نحو شایسته ای برگزار شده است، تصریح کرد: طرح خیمه‌های معرفت با حضور واقفان استان مازندران با شکوه خاصی  در ایام مورد نظر در امامزادگان و موقوفات مازندران برپا شده است.

حیدری با بیان اینکه 127 پروژه عمرانی در امامزادگان استان از محل نذورات مردمی و موقوفات در استان اجرایی شده است، گفت: 2700 خادمان افتخاری به صورت ثابت و فصلی در امامزادگان استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 18 هزار و 732 رقبه موقوفات مازندران دارای سند مالکیت شده است، افزود: در سال جدید بالغ بر 12 هزار و 300 رقبه موقوفات استان دارای سند مالکیت شده است.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.