پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

111 میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران کشف شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی پیرفلک امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: باید همه پیرو قانون و مقررات باشیم که از دستگاه قضایی به دلیل ایجاد و حفظ امنیت در جامعه تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: با دستور مقام معظم رهبری 12 تیر 81 سالروز تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده که اقدامات خوبی در سال‌های اخیر در استان انجام شده است.

پیرفلک با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در جامعه، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولیدات داخلی دارد که خنثی‌سازی تحریم‌ها را به دنبال داشته و  اگر سازو کار اقتصاد مقاومتی به درستی و دقیق اجرا می‌شد این همه مشکلات گریبانگیر جامعه ما نبود.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده که اکنون برای رسیدن به نقطه مطلوب می‌توانیم با تعامل بیشتر و بهتر راهبرد اقتصاد مقاومتی را در استان اجرایی کنیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران بیان کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، متاسفانه کالاهای ایرانی همچنان در جامعه مظلوم است که برای خودباوری و ایمان باید فرهنگ‌سازی درست انجام و از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی حمایت شود.

پیرفلک افزود: گشت بازرسی به صورت دائم با همکاری دستگاه قضایی، تعزیرات و دادسراها با افرادی که مخل اقتصادی جامعه شوند برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: محصولات کشاوررزی، مصالح ساختمانی، پوشاک و بسیاری از کالاهای دیگر با کیفیت خوب در کشور تولید می‌شوند اما متاسفانه بسیاری از افراد به دنبال برند خارجی هستند که بدانیم تنها راه پیشرفت در زمینه‌های علمی، صنعتی و اقتصادی حمایت از کالا و تولیدات داخل است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: خرید فروش و تامین ارز غیر از مبادی دولتی یعنی بانک مرکزی ممنوع اعلام شده و هیچ واحد صرافی اجازه ندارد ارز رسمی که چهار هزار و200  تومان تومان بود را عرضه کند که گشت‌های بازرسی در استان در این زمینه راه اندازی شد.

این مسئول گفت: دولت برای اینکه بازار موبایل را متعادل کند و نیاز بازار با ارز داخلی تامین شود تمهیداتی را اصورت داده که درخواست داریم تلفن همراه در زمان خرید از طریق #7777* استعلام بگیرند که با اجرای طرح ریجستری در استان کمتر از شش ماه میزان واردات تلفن همراه، 128 درصد کاهش پیدا کرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران تصریح کرد: 25 هزار گل آپارتمانی و تزئینی به مبلغ 150 میلیون تومان در هفتم تیرماه امسال در رامسر کشف شد.

پیرفلک گفت: در هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دو میلیارد و 500 میلیون ریال امحا می‌شود که بیشترین کالا مربوط به مواد آرایشی، بهداشتی، پوشاک و مواد غذایی است.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال 111 میلیارد و 450 میلیون ریال کالای قاچاق در استان کشف شد که 641 پرونده تشکیل و 508 نفر دستگیر شدند که عمدتا مواد آرایشی و بهداشتی، موتور سیکلت خارجی، مواد نیروزا،کولر، فرآورده‌های جنگلی،کودشیمیایی، خاویار، ماهیان خاویاری،کالاهای دخانی و فرآورده‌های نفتی است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: طرح ملی ساماندهی سواحل در استان اجرا شد که در این طرح آلاچیق و کمپ‌های غیرمجاز جمع آوری و شناورهای غیرمجاز با همکاری دریابانی کشتیرانی و نیروی انتظانی ساماندهی شدند.

پیرفلک گفت: نشست با فعالان اقتصادی در راستای حمایت از کالای ایرانی جهت کیفیت و لزوم ارتقا و بهبود، نشست با گروه‌های مردم نهاد، نشست با اصناف و اتحادیه‌ها، همایش گشت مشترک استان، برگزاری کارگاه آموزشی بازرسان دانشگاه علوم پزشکی پیرامون کالای سلامت محور برخی از برنامه‌های هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.