پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

11000 حلقه لاستیک در ناوگان باری مازندران توزیع شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد آفرین محمدزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: 26 آذر آغاز هفته حمل و نقل و رانندگان و راهداری نامگذاری شد تا از تلاشگران این حوزه تقدیر شود که یکی از مشاغل بسیار حساس شغل راهداری است و اول دی با آغاز فصل زمستان روز راهدار نامگذاری شد.

وی افزود: اولویت برنامه ما حفظ جان انسان‌ها بوده و راهداران در سخت ترین شرایط جوی و گردنه‌های برفگیر و راه‌های خطرناک آماده ارائه خدمات هستند.

محمدزاده بیان کرد: مازندران 10 هزار و 400کیلومتر راه دارد که تاکنون دو هزار و 500 کیلومتر محورهای روستایی، جاده ای و شهری خط کشی شده است.با توجه به سهه هزار و700  کیلومتر راه برفگیر و 790 گردنه برفگیر، 380 شیار طولی و عرضی ایجاد شد تا با ضریب اصطحکاک کنترل نقلیه آسان شود.

وی گفت:در هشت ماهه امسال 46کیلومتر نیوجرسی و20 هزار تابلوی انتظامی و اخبار ی درمحورهای مواصلاتی استان نصب شد.320 راهدار در22  راهدارخانه با 250 دستگاه انواع ماشین آلات آمادگی ارائه خدمات بوده که امسال شش دستگاه نمک پاش، چهار دستگاه گریدر و چهار دستگاه لودر به تجهیزات کامل به ناوگان راهداری اضافه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با بیان اینکه راه سرمایه کشور است که قبل از ایجاد راه جدید ابتدا باید از راه قبلی مراقبت کنیم، گفت: با توجه به مسافرخیز بودن استان حفظ و پاکیزیگی حاشیه راه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار بوده که در شرایط سخت کاری زباله و نخاله‌های حاشیه جاده مشکلاتی را برای رهداران ایجاد می‌کند که مردم و مسافران به امر نگهداری و مراقبت جاده دقت کنند.

وی بیان کرد: مازندران با توجه به داشتن سه بندر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد و قرارگرفتن در کریدور شمال، جنوب و شرق به غرب و همسایگی با کشورهای دریای خزر قطب حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم استان است که تاکنون برای ساخت سیلوها و انبارها در بنادر 200 میلیارد تومان هزینه شد.

محمدزاده گفت: هزار و 800 فقره ناوگان باری در استان فعالیت می‌کنند که مازندران با سهم 3.5 درصدی ناوگان کشور نقش مهمی در حمل ونقل دارد که در زمینه مطالبات رانندگان مازندران کمترین تنش را داشت و توانستیم 11 هزار حلقه لاستیک در ناوگان باری استان توزیع کنیم.

وی بیان کرد: 120 نقطه از محورهای استان با تابلوهای ترافیکی گرافیک نما نصب شده که همزمان ترددها رصد شده و رانندگان می‌توانند بهترین مسیر را انتخاب کنند و همچنین با نصب سیستم توزین در حال حرکت به ویژه در محور آمل به هراز و سوادکوه از اضافه تناژ جلوگیری می‌شود.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.