پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

1.7 میلیون نفر در مازندران بیمه رایگان روستایی شدند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، رسول ظفرمند امروز در نشست خبری هفته بیمه سلامت، اظهار داشت: در سال 90 بر اساس ماده پنج قانون پنجم توسعه کشور مقرر شده بود صندوق‌های درمانی بیمه‌‍ای تجمیع و سازمان بیمه سلامت ایجاد شد. با ارائه خدمات بیشتر هر چند این تجمیع هنوز کامل نشده است ولی به برخی اهداف دست پیدا کردند که نکته اصلی پوشش همگانی همه مردم است.

وی افزود: بیماران بدانند امروز کیفیت خدمت دربخش خصوصی و دولتی تفاوتی ندارد و  شان بیماران در مراکز درمانی حفظ می‌شود. بیمه سلامت مازندران سالانه 700 میلیارد تومان برای درمان پرداخت می‌کند که با آگاه ‌سازی جامعه می‌توانیم مراقبت‌ها را افزایش و بیماری را کاهش دهیم.

ظفرمند با اشاره به ایجاد نگاه ویژه و مطلوب جامعه به درمان، ادامه داد: اگر ضعف‌های احتمالی را کنار بگذاریم مهم‌ترین نقطه قوت کشور ما این است که تمام جمعیت را تحت پوشش درمان قرار داد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: با توجه به هزینه‌های میلیونی درمان، بیمه موجب کاهش تنش‌های اجتماعی در جامعه شده است و نقطه عطفی در سلامت کشور محسوب می‌شود.

ظفرمند تصریح کرد: تعداد بیمه‌شدگان همگانی در مازندران روند کاهشی داشته و از 300 هزار نفر در سال 93 این میزان در حال حاضر کاهش پیدا کرده و به 270 هزار نفر بیمه رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران ادامه داد: از یک میلیون و 700 هزار نفر در مازندران یک میلیون روستایی بیمه رایگان می‌شوند که کمک مهمی به جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 96 بیمه همگانی سلامت یک میلیون و 900 بار مراجعه انجام شده است که هر مراجعه به مراکز بیمه‌ای و درمانی حدود 57 هزار تومان هزینه دربرداشته است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران تصریح کرد: در مازندران جمعیت غیر روستایی 700 هزار نفری در سال 97 یک و نیم میلیارد بابت داروهای رایگان اختصاص داده شده است که در مازندران حتی 30 درصد حق الهزینه ای که برعهده بیمار است دریافت نمی‌شود علی‌رغم اینکه در استان های دیگر این هزینه دریافت می‌شود.

وی گفت: از 35 هزار تومان ویزیت پزشک متخصص تنها 10 درصد را بیمار پرداخت می‌کند، 90  درصد را بیمه سلامت پرداخت و همچنین در ویزیت دولتی پنجاه درصد را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

ظفرمند بیان کرد: در پرداخت مطالبات پزشک خانواده سعی کردیم به روز باشد و در حال حاضر مطالبات را 45 روز پرداخت و این طرح برای جامعه مهم است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.