پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

‌‌فرآیندهای اداری در شهرداری ساری تسهیل شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید مسعود مدینه امشب در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت: متاسفانه وقوع حریق در مسجد جامع منجر به تخریب گسترده این بنای تاریخی شد که از حضور به موقع و تلاش جهادی نیروهای امدادی به ویژه آتش نشانان تقدیر می‌شود که شورا چندین تذکر در زمینه سیم‌کشی مسجد به هیئت امنا داده شد.

وی افزود: پس از آتش سوزی جلسه ای در استانداری برگزار که مقرر شد میراث میزان آسیب‌دیدگی را بررسی کنند و میراث فرهنگی، اوقاف و مشارکت مردمی مشارکت داشته باشند که با توجه به موقعیت مکانی مجری این پروژه شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری بیان کرد: جزئیات و کلیات بودجه شهرداری ساری مشخص است که هرجای بودجه نیاز به بحث باشد اجرا می‌شود و متاسفانه کم کاری برخی از مسئولان شهرداری برای ما هزینه بردار شد.

وی بیان کرد: اجرای استاندارد مدیریت کیفیت با استاندارد ایزو 9001 ورژن 2015 در شورای شهرساری صورت گرفته که اوایل ماه آینده، کارگاه‌های آموزشی برای کارکنان شورا برگزار و ارزیابی و ممیزی داخلی آن  انجام شد.

مدینه گفت: هدف از اجرای این طرح، کیفی‌سازی فرآیندهای اداری و پشتیبانی شورا به متظور بهبود فعالیت‌ها و نیز پاسخگویی بهتر به مراجعین است زیرا هرجه حوزه اداری توانمندتر باشد ضریب نفوذ کارکردهای شورا در جامعه بیشتر می‌شود و تکریم ارباب رجوع نیز عینیت می یابد.

افزایش تجهیزات و امکانت آتش نشانی ساری

سعید نجاریان، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری نیز گفت: شهرداری در زمینه اتمام پارک بانوان همت کند همچنین با توجه به آتش سوزی مسجد جامع باید بدانیم آتش نشانی نیاز به نیرو، تجهیزات، امکانات و ماشین آلات دارد که واجب است در این زمینه گام برداریم.

کوروش یوسفی با اشاره به مدال آوری نخبگان در المپیاد ریاضی، افزود: متاسفانه در مراسم استقبال و تجلیل تنها شورا، شهرداری و آموزش و پرورش حضور داشت و جای برخی از دستگاه‌های فرهنگی خالی بود.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌ها 70درصد مراجعه به شورا جهت اشتغال و ده درصد نیز مربوط به مشکلات مالی است. بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه مربوط به حاشیه نشینی است که دستگاههای فرهنگی به داد حاشیه نشینان برسند.

یوسفی افزود: در بحث تفکیک زباله نیز طبق تحقیقات میدانی 12 درصد شهروندان تفکیک زباله را انجام می‌دهند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

اکبر زلیکانی،  نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: ساری شهر نخبگان است و پشتوانه ما مردم هستند اما متاسفانه هیچگاه موضوعات انتخاباتی تمامی ندارد و عده ای تلاش دارند مجموعه شهرداری و شورا را تخریب کنند تا به اهداف شخصی خود دست یابند.

وی افزود: مجموعه شهرداری یک هدف دارد و آن خدمت به مردم را دنبال می‌کند و شورا نیز از شهرداری می‌خواهد از حواشی به دور باشد و تنها بر اتمام پروژه‌ها تمرکز کند.

فرامرز نقیبی، عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: برخی مسیرها روی آسفالت دوباره باضخامت 9 سانت آسفالت شد که برای رانندگان مشکل ایجاد کرد که شهرداری باید نظارت براجرای پروژه‌ها داشته باشد.

علی آقا میری، منشی شورای اسلامی شهر ساری گفت: آتش نشانی حضوری به موقع در اطفا حریق مسجد جامع داشت که ضعف فرهنگی ما بوده که با توجه حجم آتش سوزی مردم در حال سلفی گرفتن بودند.

عشوری گفت: متاسفانه برخی املاک در سیستم شهرداری ثبت نشد و بدانیم زمانی شهرداری می‌تواند املاکی را به فروش برساند که به تصویب شورای شهر رسیده باشد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.