پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

‌میراث فرهنگی ‌بازسازی مسجد جامع ساری را سریعا آغاز کند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس‌علی رضایی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری در فرمانداری مرکز استان اظهار داشت: دشمن فشار خود را با جنگ نظامی، تحریم، جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی برملت ایران ادامه می‌دهد که باید هوشیار باشیم و برای هر حیله دشمن یک راهکار پیدا کنیم.

وی افزود: دشمن بداند هر خوابی دید و نسخه ای پیچید ناکام ماند و با رهبری مقام معظم رهبری و بیداری مردم و مسئولان توطئه‌های آنان خنثی شد و انقلاب اسلامی ما به 40سالگی و کمال رسید.

فرماندار مرکز استان بیان کرد: پروژه‌ها باید با توجه به اعتبارات باشد و اکنون هیچ پروژه جدیدی تعریف نمی‌شودو طرح‌های نیمه کاره باید به اتمام برسد.

رضایی با اشاره به اقدام خوب دولت در زمینه گازرسانی، گفت: گاز رسانی منطقه چهاردانگه آغاز شده که منابع طبیعی، راه و گاز همکاری بیشتری داشته باشند که متاسفانه عده ای می‌خواهند عملکرد دولت را کمرنگ کنند باید عملکردها و گزارش‌ها به موقع به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به تکریم ارباب رجوع در ادارات بیان کرد: هدف ما خدمت به مردم است، مردم ولی نعمتان ما هستند مدیران جهت رفع مشکلات و مسائل آنان وقت بگذارند همچنین از برپایی جلسات در روز سه شنبه خوددداری کنند.

رضایی با اشاره به آتش‌سوزی مسجد جامع ساری گفت: خوشبختانه ماموران شهرداری و آتش نشانی مجاهدانه آتش را مهار کردند و  از تسریع آتش‌سوزی به اطراف مسجد جلوگیری شد. میراث فرهنگی با طراحی و بازنگری مسجد را هر چه سریعتر بازسازی کند.

فرماندار ساری تصریح کرد: طرح سالم‌سازی دریا نیز باید با جدیت دنبال شود تا شاهد غریق در سواحل نباشیم.

رضایی با اشاره به پرداخت وام‌های اشتغالزا به متقاضیان گفت: باید نظارت و کنترل‌ها بر رونداعطای تسهیلات بیشتر شود تا در مسیر واقعی هزینه شوند.در جلسات اداری خود مدیران و روسای ادارات حضور داشته باشند و در روند خدمت از عملکرد دولت حمایت کنند.

تلاش برای رفع کم آبی در روستاهای ساری

رئیس آب و فاضلاب روستایی ساری نیز گفت: تلاش کردیم در روستاها مدیریت درست اجرا شود تا مردم در تامین آب دچار مشکل نشوند.

سید مظاهر حسینی افزود: 221 روستای تحت پوشش و بیش از50 هزار مشترک از طریق 204 ایستگاه، 66حلقه چاه، 21 دهنه چشمه بیش از 33 دستگاه مخزن هوایی و 164 باب مخزن زمینی تامین آب صورت گرفت.

وی بیان کرد: استفاده از سامانه نوین، تعویض پمپ، توزیع کلر، شستشوی مخازن ، تعویض خطوط فرسوده از برنامه‌های آب و فاضلاب روستایی جهت مدیریت مصرف آب است.

مدیر جهاد کشاورزی ساری نیز در مبحث برنج و اراضی شالیزاری گفت: کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد استان دارد که 27 درصد ارزش افزوده و 23 درصد اشتغال  استانمربوط به بخش کشاورزی است.

رضا پورفلاح افزود: 6.5 میلیون تن تولیدات محصول کشاورزی استان بودهکه ساری رتبه اول و دوم در تولید محصول زراعی و باغی دارد.

وی گفت: ساری در بحث امنیت غذایی و تولید 12 محصول شلتوک برنج، جوجه یکروزه،گوشت سفید،کلزا، جذب اعتبارات مکانزاسیون، آبیاری تحت فشار، آموزش و برگزاری کلاس توجیهی رتبه نخست را در استان دارد.

مدیر جهادکشاورزی ساری گفت: پیش بینی شده بود پنج هزار و 300 هکتار استرس کم آبی باشد که سه هزار و900 هکتار پایین دست و هزار هکتار در منطقه بالادست است.

پورفلاح ادامه داد: راه مقابله با بحران کم آبی، برنامه کوتاه مدت، میان مدت داریم که در برنامه کوتاه مدت برای پنج هزار و 300 هکتاری که کاهش داشتیم سه میلیارد و 100 میلیون اعتبار نیاز داشتیم.

صرفه جویی در مصرف برق

رئیس اداره برق ساری نیز گفت: دمای بدن می‌تواند 26 درجه را تحمل کند که به ازای هر درجه افزیش دما تقریبا 250 مگاوات برق مصرفی افزایش می یابد.

حسینی افزود: زمانی که اگر صنایع، مرغداری‌ها، شالیکوبی‌ها، جایگاه‌های سی ان جی، پمپ‌های آب شهری و روستایی دیزل ژنراتور خود را وارد مدار کنند 395 مگا وات در مصرف برق کمک می‌شود.

وی بیان کرد: با تغییر ساعت اداری صرفه‌جویی خوبی در مصرف انرژی شد که در ادامه مردم بامدیریت خود در مصرف انرژی دقت کنند و از ساعت 13 تا 17 از مصرف همزمان وسایل برقی کولر،لباسشویی،اتو و دیگر وسایل خودداری کنند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.