پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۸ کارخانه در تملیک بانکهای مازندران هستند

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان بعدازظهر شنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۶۰ واحد تولیدی در تملیک بانک‌ها بوده ولی در سال جاری حدود ۹۸ کارخانه در تملیک بانک‌ها هستند افزود: بنابراین ما براساس شرایط ۳۸ پروژه را به عنوان اقتصاد مقاومتی آوردیم که البته ۸ پروژه حذف و ۳۰ پروژه به تصویب خواهد رسید.

وی احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک را در اولویت دانست و افزود: باتوجه به نیاز استان در افزایش تولید برق، برای احداث این نیروگاه‌ها موانعش را مرتفغ می‌کنیم و اگر احتیاج به تسهیلات بانکی و ارزی دارند، برایشان تهیه می‌کنیم تا زودتر در مدار قرار بگیرند.

استاندار با تاکید بر این مهم که پروژه‌های دولتی باید زمینه‌های حضور عمومی مردم را برای دسترسی به سواحل فراهم کند، خاطر نشان کرد: عمومی کردن پلاژهای دولتی که در سال گذشته نیر انجام شد، امسال در اولویت کاری قرار دارد.

حسین زادگان در خصوص عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال ۹۷ عنوان کرد: بر اساس اسناد بالادستی و هم اسناد سند توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور و باتوجه به شرایط جدید حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و باتوجه به بحث تحریم‌ها و همچنین فرصت‌ها، مزیت‌ها و ظرفیت‌های جدید، ۳۸ پروژه اقتصاد مقاومتی که بیشتر جنبه اختصاصی و کمتر وابستگی به بودجه دولتی داشته و بخش محرک و پیشران هم در حوزه توسعه استان باشد، باز تعریف شده است.

وی گفت: برخی از پروژه‌های که از قبل بوده و تکمیل شده اند از لیست پروژه‌ها خارج می‌شوند و پروژه‌های جدید اقتصاد مقاومتی که نقش موثرتری در حوزه اشتغال، تولید، صادرات و رونق اقتصادی دارند جایگزین خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.