پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۰۰ کیلومتر از راهها ۲ و ۴ بانده شد/ عوارض الکترونیکی اتوبان ها

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح هفت کیلومتر از محور چهارخطه هراز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۸۰۰ کیلومتر از محورهای کشور دو یا چهاربانده شد اظهار داشت: سال آینده ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار نقطه دیگر از محور هراز که باند دوم آن تکمیل شده و شامل پل و تونل است به طول ۹ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است گفت: امیدواریم باقی مانده مسیر که شامل سه پل بزرگ است و سال قبل کلنگ زنی شد تکمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی با اظهار اینکه سه پل بزرگ باقی مانده در مسیر ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: امیدواریم با پشتیبانی لازم صورت گیرد و طبق زمابندی این پروژه که مدت قرارداد اجرای آن ۳۰ ماه است تکمیل شود.

وی گفت: در سال آینده نیز ۱۰ کیلومتر از پل و تونل و جاده در محور هراز ساخت و چهاربانده می‌شود و تمام تلاش وزارت راه این است که مردم از جاده ایمن بهره مند شوند.

اسلامی درباره تأمین اعتبارات گفت: حجم پروژه‌ها با اعتبارات انطباق ندارد و تلاش داریم با شیوه‌های گوناگون مسائل مالی پروژه‌ها را حل کنیم تا پروژه‌های حیاتی اجرایی شود.

سامانه الکترونیکی عوارض اتوبان‌ها امشب فعال می‌شود

وی با اظهار اینکه نهضت ساخت آزاد راه و راهسازی در کشور ادامه دارد به الکترونیکی شدن سامانه پرداخت عوارض اتوبان‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: از امشب سامانه الکترونیکی پرداخت عوارض اتوبان‌ها شروع و موجب می‌شود تا مردم در گیت چهار اتوبان پرترافیک برای پرداخت عوارض متوقف نشوند و در این سیستم پیشرفته با خوانش توسط پلام خوان‌ها، پلاک خودرو ثبت می‌شود و پیامک برای صاحب خودرو ارسال خواهد شد تا نسبت به پرداخت عوارض اقدام کند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: مهلت پرداخت عوارض اتوبان‌ها ۴۸ ساعت بوده ولی به دلیل ایام نوروز این مهلت افزایش یافته است و این اتوبان‌ها شامل تهران – قم، تهران – ساوه، کرج – قزوین و قزوین – زنجان است.

اسلامی درباره افزایش قیمت بلیت‌ها نیز با اشاره به افزایش توسعه ظرفیت‌ها و ناوگان گفت: ۱۵ درصد به ناوگان راه آهن و ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل افزوده شده است و راه آهن و هواپیمایی افزایش قیمت‌ها ندارند ولی به طور طبیعی همه ساله برای اتوبوس‌ها شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها در دوران سفرهای نوروزی خواهیم بود و پس از پایان سفرها، قیمت به روال قبلی بازگشت خواهد کرد.

مسیر تهران – شمال ۲۰ دقیقه سیر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی درباره خط آهن برقی تهران – آمل گفت: دو پروژه شامل راه آهن پردیس – لاریجان – آمل و قطار معمولی کم سرعت مطرح بوده است اما قطار سریع السیر مدنظر دولت است تا در مدت ۲۰ دقیقه مسیر تهران – شمال را طی کند و این قطار در امتداد خط، مسیر ساحلی را به هم متصل کند.

وی گفت: در حال حاضر مطالعات اجرای خط راه آهن سریع السیر در حال انجام است و در تلاش هستیم تا قطار پرسرعت را به صورت ویژه پیگیری کنیم و این طرح جزو پروژه‌های ملی و دارای اولویت است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار راهدار در ایام نوروز از مردم خواست تا در رانندگی از شتاب پرهیز کنند و از تعطیلات نوروز با رانندگی صحیح لذت برند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش بینی افزایش سفرهای نوروزی تصریح کرد: امیدواریم مردم امسال سفرهای خوبی درپیش داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.