پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۶۸ دانش آموزنخبه عملی والمپیادی آمل تجلیل شدند

0

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش از ۶۸ دانش آموزی که در کنکور سال ۹۷ رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ کشوری و زیر ۶۰۰ منطقه را کسب کردند و همچنین از ” احمد رمضانپور” دارنده نشان نقره المپیاد جهانی ریاضی تجلیل شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران یکشنبه شب در این همایش با بیان اینکه مازندران در کنکور سال جاری دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است، گفت: رتبه پایین‌تر از ۱۰۰ تعداد ۴۵ نفر، رتبه کمتر از هزار حدود ۲۴۷ نفر دانش آموز مازندرانی بودند درمجموع کنکور سال ۹۷ بعد از استان‌های یزد و سمنان با اختلاف کمی مازندران در مکان سوم قرار گرفت.

اسفندیار نظری افزود: در المپیادهای علمی نیز بیش از ۱۰ هزار و ۵۵۱ دانش آموز مازندرانی شرکت کردند که در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته که از این شمار ۴۵۱ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه در شته نانو و توانمندسازی نانو مازندران در سطح کشور رتبه چهارم و در بخش هدایت تحصیلی رتبه سوم را کسب کرده است، گفت: در ارزیابی‌های انجام شده در سطح مازندران نیز شهرستان آمل در برخی شاخص‌ها رتبه‌های خوبی داشته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه شهرستان آمل در ردیف نخستین شهرهایی بوده که به عنوان پایلوت زیست فناوری دانش آموزی کشور انتخاب شده است، گفت: شهرستان آمل در پروژه مهر و هنرستان‌ها در ردیف نخستین شهرستانی بوده که اقدام به ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات تولیدات دانش آموزی در سطح استان داشته است.

نظری گفت: در مجموع آمار عملکردی که در سطح اداره کل آموزش و پرورش مازندران ارائه شده، شهرستان آمل رتبه سوم را در همه گروه‌ها به خود اختصاص داده است.

لزوم انتقال تصمیم گیری ها به دانش آموزان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل هم دراین همایش با اشاره به اینکه رتبه عملکردی این شهرستان در کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سال جاری ارتقا داشته است، گفت: خوشبختانه ایجاد هماهنگی‌های بین بخشی میان مدارس دولتی و غیردولتی با همراهی مدیران واحدهای ستادی در شهرستان آمل خوشبختانه زبانزد و نتیجه بخش بوده است.

عباس مرزبند افزود: ما باید با رفتار علمی، دانش آموزان را در تصمیم گیری های مهم مشارکت دهمی و این مهم با همراهی معلمانان، مدیران، اولیا ونیز خواست خود دانش آموزان دست یافتنی وعملیاتی خواهد شد.

در شهرستان حدود ۴۰۶ هزار نفری آمل بیش از ۶۱ هزار دانش آموز درمقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.