پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۳۰ میلیارد ریال برای فاضلاب شهری شرق مازندران تخصیص یافت

0

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد شاعری پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری نکا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به شرایط کنونی کشور اظهار کرد: جهت برون رفت ازشرایط فعلی کشور باید مسئولان برای حل مشکلات مردم بیش از گذشته پای کار و تلاش لازم را بکارببندند.

وی افزود: دولت آمریکا یک سال از برجام خارج شده و طی یک سال گذشته با تدابیری در جهت جنگ روانی تحریم‌های ظالمانه علیه ملت جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است در واقع در بازده زمانی متعدد با شوک‌های زمانی سعی در فروپاشی نظام و از بین بردن انسجام ملی را در سر می پرراند که خوشبختانه این آرزو را به گور خواهد برد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه در شرایط کنونی منابع ارزی و منابع درآمدی ما از فروش وابسته به نفت ۵۰ درص کاهش یافته است اما با وجود همه این رویدادها در مقابل زیاده خواهی آمریکا ایستادگی خواهیم کرد چرا که دراین شرایط تسلیم شدن، تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران به دولت مزدور آمریکا را به دنبال خواهد داشت.

شاعری اضافه کرد: حفظ منافع داخلی، حمایت از تولید و کالای ایرانی یک الزام است چرا که در این راستا با بهره مندی از ظرفیت‌های موجود چرخه اقتصاد کشور به گردش و رونق تولید را در داخل کشور شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول با اشاره به تخصیص ۵۰ درصدی اعتبارات متذکر شد: در حالت خوشبینانه امسال احتمالاً ۵۰ درصد اعتباران تخصیص می‌یابد لذا در این شرایط فعلی تنها راه برون رفت از این مسئله استفاده از منابع بانکی، سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و مردم هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بر فعالیت بیشتر ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید در شهرستان تاکید کرد و همچنین افزود: با پشتیبانی بانک‌ها به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تولید داخل را باید رونق داد لذا در این راستا نیز دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با تغییر نگاه خود ارائه تسهیلات و مجوزه‌ها را تسهیل کنند چرا که با مقررات شرایط عادی نمی‌توان دوران جنگ اقتصادی را مدیریت کرد.

وی با اشاره به عدم تعطیلی کارخانه‌ها در این شهرستان متذکر شد: مسئولان به همراه دستگاه قضائی تحت هیچ شرایطی اجازه ندهند کارخانه و کارگاهی در شهرستان تعطیل شود اگر چه صاحب کارخانه متخلف باشد باید نسبت به آن تخلف رسیدگی شود چرا که تعطیلی و راه اندازی مجدد این مجموعه‌های تولیدی نیازمند انرژی و هزینه مضاعف خواهد بود.

شاعری اضافه کرد: باید به بخش خصوصی مشاوره و راهنمایی‌های لازم در این حوزه صورت گیرد همچنین در بخش تولید و خدمات کشاورزی کشاورزان و تولیدکنندگان بومی نیازمند حمایت هستند لذا نباید درجهت خدمات رسانی و فرآیند تولید دست رد به کشاورزان زه شود.

این مقام مسئول به جبران خسارت سیل زدگان در شرق مازندران اشاره و بیان کرد: در بخش مسکن، کشاورزی، آب و برق روند مناسبی را شاهد بودیم اما در کنار این موارد در بخش راهسازی با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم با همت مضاعف این مشکل نیز در شهرستان مرتفع شود.

به گفته شاعری با وجود اینکه ۵۰ روستای شهرستان نکا از نعمت گاز برخوردار شدند ۲۴ روستای دیگر در انتظار گازرسانی هستند که امیدواریم طی ۶ ماهه نخست سال در بازده زمانی هفته دولت شاهد اتمام گازرسانی مناطق بالادست در هزارجریب نکا باشیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاز دوم فاضلاب شهری اظهار کرد: پروژه فاضلاب شهری به عنوان بزرگترین پروژه مدیریت شهری با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در شهرهای نکا و بهشهر و گلوگاه اجرایی خواهد شد که دراین راستا با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان شاهد اجرایی شدن فاز دوم فاضلاب شهری نکا هستیم.

وی گفت: در حوزه آبرسانی و جلوگیری ازافت فشار آب درشهرستان پروژه افتتاح مخزن و شبکه انتقال آب شهری تا قبل از آغاز فصل گرما اجرایی وبه اتمام خواهد رسید.

شاعری اضافه کرد: آبرسانی، راهسازی و طرح هادی از اولویت‌های ما در جهت توسعه روستاهای شرق مازندران است که با جدیت وارد عمل خواهیم شد چرا که هرگاه با جدیت وارد عمل شدیم قطعاً کارها به خوبی پیش رفت.

این مسئول مردمی در پایان با اظهار گله مندی از شرایط نابه سامان در بازار گفت: شرایط نابه سامان قیمت‌ها باعث عذاب مردم می‌شود لذا دستگاه‌های اجرایی باید نظارت بیشتری نسبت به این امر داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.