پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۳ گردنه در راه‌های مازندران برفگیر است/ فرسودگی ناوگان باری

0

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نجفی صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه راهداری در استان گفت: ۱۰ هزار ۴۰۰ کیلومتر راه شامل آزادراه، بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی در استان وجود دارد و بیش از هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن روستایی است.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد راه‌های روستایی آسفالته و مابقی شنی و خاکی است و از مجموع راه‌ها، سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر، گردنه‌ای و برفگیر و دارای ۱۳ گردنه به طول ۷۰۰ کیلومتر است.

وی عنوان کرد: همزمان با فعالیت راهداری زمستانه در سال قبل شاهد وقوع و جاری شدن سیل در استان بودیم و بخشی از محورها دچار آسیب شده است.

نجفی عنوان کرد: بیش از ۵۷ کیلومتر نیوجرسی سال قبل در محورهای استان ایجاد شده است و این طرح در کاهش تصادفات رخ به رخ نقش مهمی داشته است و در سه سال گذشته بیشترین کاهش تصادفات را در استان شاهد هستیم.

وی خط کشی سه هزار و ۹۰۰ کیلومتر از راه‌های استان، ایجاد شیارهای لرزاننده و هشداردهنده، نصب بیش از ۳۰ هزار علائم، شناسایی و نصب روشنایی در ۳۳ نقاط حادثه خیز و اجرای ۵.۵ کیلومتر روشنایی طولی از جمله اقدامات راهداری در سال قبل به شمار می‌رود.

مدیرکل راهداری مازندران با بیان اینکه روشنایی کمربندی نوشهر به طول ۱۰.۵ کیلومتر در دست اجرا است ادامه داد: در استان مازندران ۳۶۰ کیلومتر روشنایی شامل ۱۲ درصد روشنایی راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

نجفی گفت: در زمستان گذشته ۲۵ هزار تن نمک و شن و ماسه برای راهداری زمستانه در راه‌های استان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار دستگاه کامیون، هفت انجمن باربری و ۱۱ انجمن رانندگان، ۱۲۵ شرکت فعال در حمل و نقل کالا در استان فعال است گفت: ۱۸ میلیون کیلوگرم کالا در استان جابجا شده است.

مدیرکل راهداری مازندران، عمر ناوگان حمل و نقل را بالای ۲۰ سال بیان کرد و گفت: ۲۱۲ شرکت فعال در بخش مسافربری در استان فعال است و ۲۲۶ دستگاه اتوبوس و ۹۹۴ دستگاه مینی بوس و چهار هزار و ۷۷ دستگاه سواری در بخش مسافری فعالیت دارند و سال قبل چهار میلیون و ۹۶۰ هزار مسافر در استان جابجا شده است.

وی با اشاره به نوسازی ۲۰۴ دستگاه ناوگان در سال قبل گفت: ۲۵۴ کارت هوشمند مسافربری و ۳۹۰ کارت هوشمند در بخش کالا و ۹۹۱ کارت هوشمند وانت بار در استان صادر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.