پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰ هزار نفر زیرپوشش بهزیستی ساری هستند/سهم چهاردانگه ۲ مرکز

رئیس اداره بهزیستی ساری افراد زیرپوشش بهزیستی در این شهرستان را بیش از ۱۰ هزار نفر عنوان کرد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، سید آیت‌الله موسوی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بهزیستی ساری در راستای خدمت به معلولان، نیازمندان، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و زنان سرپرست خانوار ارائه خدمت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه دولتی در روستاها ۹ مجتمع خدمات‌دهی فعالیت می‌کنند، افزود: دو مرکز در کیاسر و سنگده در بخش چهاردانگه و دودانگه و هفت مرکز در بخش مرکزی، رودپی و کلیجانرستاق به معلولان، نیازمندان، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست خدمات می‌دهند.

 

رئیس اداره بهزیستی ساری با اشاره به مرکز جامع توانبخشی در ساری، خاطرنشان کرد: در این مرکز فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، گفتار درمانی و ساخت اندام‌های مصنوعی انجام می‌شود.

 

این مسؤول با بیان اینکه در مرکز شیرخوارگاه ساری کودکان نوزاد تا ۶ سال نگهداری می‌شوند، یادآور شد: مرکز اورژانس اجتماعی هم به صورت شبانه‌روزی در راستای پیشگیری و مداخلات به هنگام در زمان آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌‌کند.

 

موسوی افراد زیرپوشش بهزیستی در شهرستان ساری را بیش از ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تیم سیار اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ به صورت شبانه‌روزی در ارتباط با معضل‌های اجتماعی ارائه خدمت می‌کند.

 

وی با اعلام اینکه چهار کمپ ترک اعتیاد با مجوز بهزیستی در شهرستان ساری وجود دارد، ادامه داد: مراکز خانه امن و خانه سلامت هم به زنان که دچار مشکل شده‌اند و دختران در معرض آسیب خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

رئیس اداره بهزیستی ساری با بیان اینکه به افراد زیرپوشش بهزیستی شهرستان که بتوانند برای خود شغلی ایجاد کنند وام اشتغال تا سقف ۱۵ میلیون تومان با بهره پایین پرداخت می‌شود، تصریح کرد: به معلولان و مددجویانی که با مجوز برای ساخت مسکن اقدام کنند، ۸ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

 

این مسؤول با اشاره به خط ۱۴۸۰ که مشاوره تلفنی به صورت شبانه‌روزی انجام می‌گیرد، تأکید کرد: در شهرستان ساری در ۶ ماه نخست سال نسبت به سال گذشته کاهش طلاق داشته‌ایم.

 

موسوی با بیان اینکه در بهزیستی ساری معاونتی به نام مشارکت مردمی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته رقم قابل توجهی از مشارکت‌های مردمی به صورت خدماتی، نقدی و غیر نقدی که در مجموع به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به چهار مرکز نگهداری بچه‌های بی‌سرپرست در این شهرستان، گفت: خیران می‌توانند حضوری به معاونت مشارکت مردمی مراجعه کنند و نیز به شماره حساب بهزیستی ساری کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.