پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای زباله سوز ساری نیاز است

0

به گزارش خایگاه خبری چهاردانگه نیوز محمد محمدی تاکامی صبح پنجشنبه در کارگروه مدیریت راهبردی پسماند مازندران با اظهار اینکه در شهر قائمشهر، خاکریزی، متراکم زباله و محصورسازی محل دفن زباله انجام شده است افزود: اجرای کانال، زهکشی و بازچرخانی زباله، تامین ایستگاه پمپاژ و غیره انجام شده و با هماهنگی امور منابع آب نسبت به احداث و دیواره سازی حاشیه رودخانه برای جلوگیری از ورود زباله به رودخانه صورت گرفته است.

وی تامین اعتبارات را برای تکمیل و ساماندهی مراکز دفن لازم دانست و گفت: ۵۵ میلیارد تومان برای ساماندهی مراکز دفن زباله لازم است.

تاکامی به پروژه تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و گفت: پنج درصد حجم زباله تا پایان سال جاری از مبدا تفکیک می شود که در مجموع ۲۵ درصد میزان زباله تولیدی را تشکیل می دهد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران، فرهنگ سازی و برنامه ریزی و آموزش برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: برای اینکه در سال ۹۸ به اجرای طرح تفکیک زباله در استان کمک کنیم، ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به تقسیم مازندران به ۹ ناحیه برای ساماندهی زباله و کمپوست گفت: در بهشهر کارخانه زباله سوز شروع به کار ناقصی دارد درحالی که برای بهسازی آن شش میلیارد تومان نیاز است.

محمدی با بیان اینکه در سه شهرستان استان کارخانه زباله سوز تاسیس کرده ایم گفت: کارخانه زباله سوز ساری ۵۶۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد و ۴۸۰ تن زباله را در روز بازیافت می کند و اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی مشکل اصلی را کمبود منابع مالی برای خرید تجهیزات از داخل و خارج کشور بیان کرد و گفت: در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این کارخانه نیاز است و ۱۵ میلیارد تومان برای ساماندهی مرکز دفن و ساماندهی شیرابه لازم داریم.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.