پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همكاري یاسر خاسب و هانیبال یوسف در پرفورمنس «تناهنگ»

پرفورمنس «تناهنگ» در اعتراض به جنایات گروه افراطی موسوم به «داعش» در محوطه باز مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

0

 

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه ساري، به نقل از ایلنا، پرفورمنس «تناهنگ» محصول همکاری یاسر خاسب، بازیگر و کارگردان تئاتر در کنار آهنگسازی هانیبال یوسف؛ اجرایی براساس دوئت بدن و پیانو را شکل می‌دهد که به کشتار مردم بی‌دفاع در عراق اعتراض می‌کند.

 

این پرفورمنس ۴ مهر ماه ساعت 17 تا 18 بعد از ظهر در محوطه باز مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود و تماشای آن برای عموم مردم رایگان اعلام شده است.

 

tanahang

 

هانیبال یوسف با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: این پرفورمنس شامل پیانونوازی من و حرکات فرم هنرمند خوب تئاتری یاسر خاسب است که برنامه‌ای است در اعتراض به نسل‌کشی گروهک تروریستی داعش در منطقه خاورمیانه.

 

او افزود: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان بیننده این برنامه باشند که در تاریخ ۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵ تا ۶ عصر در محوطه باز تئاتر شهر به صحنه می رود.

 

این آهنگساز افزود: من سال گذشته ایده این پرفورمنس را به شکل بداهه و البته همراه با نقاشی در محیط باز موزه هنرهای معاصر برای اولین بار انجام دادم. امسال در ادامه همان پروژه با یاسرخاسب که یکی از چهره‌های حرکات فرم است همراه شدم و از وی دعوت به همکاری کردم. این اقدام به دلیل حس بدی که به جنایات داعش دارم، صورت گرفته است. خواستم که این کار را نیز در همان مسیر انجام بدهم. خوشبختانه ار این حرکت ما استقبال و مجوزهای لازم برای این برنامه صادر شد.

 

او با تاکید بر این که این اولین حرکت هنری در ایران و در اعتراض به این جنایات است، گفت: در این برنامه که با حمایت انجمن بانوان آشوری شامیرام انجام می‌شود، رضا موسوی (عکس)، عرفان معصومی (گرافیست)، محمد تامینی (کارگردان ویدیویی) و وهاب ده‌هفت به عنوان مشاور رسانه‌ای در کنار ما حضور دارند. مهری آسایش، فربد تعالی و ماهان نوری نیز در این برنامه ما را همراهی خواهند کرد.

 

هانیبال یوسف تیرماه امسال کنسرت ارکستر مسایا را در تالار وحدت به صحنه برد که با محوریت اجرای مهیج موسیقی سیاه‌پوستان به زبان انگلیسی به مدت سه شب در تالار وحدت برگزار شد.

 

پایگاه خبری چهاردانگه ساری: یاسر خاسب، کارگردان و بازیگر مطرح و بین المللی تئاتر کشور است. ایشان اهل روستای بالاده از توابع منطقه ی دوسرشمار، دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه و متولد شهرستان بهشهر و اکنون ساکن تهران هستند. آقای خاسب تاکنون اجراهای زیاد و موفقی در مقام کارگردان و بازیگر در عرصه ی تئاتر و در سطح بین المللی انجام داده و به چندین کشور برای اجرا سفر کرده اند. ایشان سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» هستند. در ضمن آقای خاسب فرزند شهید عبدالخالق خاسب، یکی از شهدای گرانقدر بخش چهاردانگه می باشند. پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، برای ایشان در عرصه ی هنری و همه ی عرصه های زندگی آرزوی بهروزی و موفقیت می کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.